Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2119 ggr
mazen
0

italian sausage

Provade att göra en Bacon Explosion med fyllning från frukostkorv.bratwurst och isterband men det var sådär okey. Orginalreceptet säger att fyllningen ska vara Italian sausage, nån sorts korv som är vanlig till frukost i USA

Är det någon som sett Italian sausage korvar till salu här så vore tacksam för en upplysning

Aliki
0

Per Morberg gör egen korvsmet som han kallar för Salsiccia här!

Salsiccia finns väl att köpa i Sverige också…eller?

Xanzippa
0

Italian Sausage är ju egentligen bara färs kryddad med olika saker.

Här är ett recept:

http://www.cooksrecipes.com/gmeat/homemade-italian-sausage-recipe.html

Om du inte kan mala själv kan du byta ut mot fläskfärs, sen är det bara att strunta i att stoppa dem i fjälster och använda fyllningen.

Jag har konstaterat att det vanligaste sättet att äta "sausages" i USA är i form av patties, dvs biffar som görs av den smaksatta färsen.

Det rör sig alltså inte om varmrökta korvar el. dyl.

[Pennylane1]
0

Xantippa ett tips! Om du trycker på den lilla kedjan mitt i menyraden ovanför där du skriver inlägg så kan du klistra in länkadressen där samt skriva ett par ord vid länktext så blir länken klickbar!

så här!

[Pennylane1]
0

I dne länken stod något jag reagerade på! Fjälster ska INTE packas i salt. Köp färska från slaktaren!

Tvärtemot vad jag läst tips om härinne!

Xanzippa
0

Tack, ska tänka på det, jag vet egentligen men glömmer bort det då de andra forumen jag är på har automatiska hyperlänkar.

Det där med fjälster vet jag faktiskt inte vilket som är bäst, jag har alltid utgått från att de packats i salt för att hålla bättre, men jag är ingen stor korvproducent, eller konsument för den delen så jag ska inte uttala mig om det för mycket. :P