undrar över
Övergångs besvär varför får jag ont i huvudet och blir illamående, har också börjat frysa vad beror detta på?
När ska man äta på fasta tider eller när man är hungrig, frukost lunch middag?

Jag äter bara när jag är hungrig. Det kan vara från 1 till 3 gånger per dag. Det skiftar, beroende på vad man ätit.
Jag frös inte, jag svettades. Får du i dig tillräckligt med fett? vad äter du?
Ont i huvudet är dock ganska vanligt en tid.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Håller på att prova mig fram har nyligen börjat,
även frukost när du är hungrig?
Helst skall man äta när man är hungrig. Men frukosten äter jag alltid, måste bara göra det. Så jag äter lite mindre portioner så jag kan äta mina 3 måltider, eller 2 i alla fall.
Du får prova vad som passar dig och din dag/schema.
Lycka till.

Har aldrig ätit frukost i hela mitt liv,inte heller nu.
Jzag måste äta frukost för att "sätta igång" magen annars kan jag gå hela dagen utan att äta. Jag har också märkt att jag behöver äta minst tre gånger om dagen för att få i mig tillräckligt med mat, jag kan inte äta så stora portioner.
Hur du gör är ju upp till dig. Har du ett jobb med fasta tider och måste äta då så är det bara att anpassa portionerna till det, annars kan du testa dig fram.
Frysandet kan vara övergångsbesvär men det kan också vara att du äter för lite. Illamående och huvudvärk kan också vara tecken på det även om de symptomen är vanliga övergångsbesvär.
Försök att äta ordentligt, dricka mycket och få i dig lite extra salt så går det nog över inom ett par dagar. Huvudvärkstablett är inget som förstör nånting heller.
Tack tack men varför hellre äta när man är hungrig och inte på fasta tider?
har inget schema jag måste följa kan äta när som hellst
varför fryser man om man ätit för lite?

#6 Alla djur äter då de är hungriga eftersom kroppen är den enda som vet NÄR den behöver mat.
Äter man för lite så sjunker ämnesomsättningen och man blir kall/frusen.
okej då vet jag, hur vet jag att jag äter tillräckligt mycket, när jag inte fryser eller?

Varför äta om man inte är hungrig???
Du vet att du ätit tillräckligt när du är mätt.
#8 Du äter tillräckligt när du mår bra och inte är hungrig… Jättesvårt att veta och enormt svårt att tänka sig i början (tyckte jag iaf).
Är du en sån som kan tänka dig att väga och räkna på maten?
tycker det verkar krängligt att väga men kanske något jag ska försöka när jag kommit igång mer började bara förra veckan
Jag är kontrollfreak och har inget emot att väga och registrera så jag gjorde det noga de två första veckorna. Sen hade jag lärt mig hur jag skulle göra och nu behöver jag inte göra nåt sånt alls. Men så är jag ingenjör också, man är väl lite skadad då
.
Hej miss79!! 
Håller med Wildrat! Det kan vara bra att kolla så man inte äter för lite. Eller om du inte vill registrera, så i alla fall bestämmer dig för att äta mer under några dagar, så får du se om frusenheten försvinner.
Det kan vara lurigt i början, för maten gör att man känner sig så lugn och nöjd jämfört med när man hade det ständiga kh-suget.
Personligen har jag svårt att gå efter hunger/mättnadskänsla, trots att jag ätit LCHF i ca 1,5 år nu. Jag blir sällan tydligt hungrig, utan märker först efter några dagar att jag ätit alldeles för lite ett tag.
Då mår jag riktigt pyton och blir frusen.
Lycka till med käket, fråga mer om du undrar.