Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 752 ggr
Marylojs
0

Hur gör ni vid avsteg?

Om ni ska göra ett avsteg och äta kolhydrater, eller om det bara råkade bli så, hur gör ni då? Lever enligt LCHF-principen eller drar ner på fettet enligt montignac?

T ex: ni ska äta frukost hos någon och det finns bara bröd, inget vettigt.Tar ni ändå grädde i kaffet eller dricker ni det svart och undviker fett några timmar framöver?

Mervi
0

Jag gjorde avsteg på semestern och tänkte inte på något utan åt bara. Men om man förbereder sig så är det ju bra att inte blanda kolisar och fett. Så om du äter en kolis-frukost så skippa grädden, det är mitt råd.

odezza
0

Vad klok du är, Marylojs, som tänker på saken i förväg! Det är mer än vad jag har gjort! Jag skulle förmodligen blanda allt utan att blinka, men inser att det nog ligger lite i Mervis svar… Nu har jag verkligen fått något att fundera på! Tack!

"still lost in space and time"

Margareta
0

Jag misstänker att jag blandat hej friskt… fast jag vet inte faktiskt. Det beror lite på valen. Hittills har jag klarat mig på ost och smör… Ost i skivor och smör+mjölk i kaffet (en gång saltat bregott och det var inte helt lyckat)

Numer pensionär i Nynäshamn

Chocolate
0

De få gånger då det inte finns andra alternativ går jag på montignacs metod. Men med jobbet är det ofta så att det serveras färdigbredda mackor och kaffe och då äter jag pålägget och skrapar så gott jag kan av smöret och så lämnar jag frallorna. Det är inte många som vågar fråga varför Skrattande

Men en paket grädde i väskan är inte dumt när man ska bort.

Gittan-Xyz
0
Lillianna
0

Vad bra att du tänker förebyggande! Jag skulle nog försöka äta LCHF så gott det går och sen äta extra fett som fort jag bara hittar något. Beror ju lite på om man är hos nån eller om man kan gå och handla. Tänkte faktiskt på detta i morse fast min undring var då ifall det vore bättre att ta extra protein än att ta kolisar. Jag tror det. Skulle försöka få ägg kokta om det var frukost hos nån annan, ägg har väl alla nästan alltid hemma?

De ggr jag ätit fel har jag definitivt märkt av det på ont i magen, fisighet osv så bra är ju om man kan fråga de man ska till om man kan ta med sig något eget. Då brukar de ju beräatta vad vi ska få hos dem och så kan man ta med vad som passar…..fett typ.

/Lillianna som ska bort ikväll och kommer få en kycklingsallad + majjo där.

~ Lillianna ~

Gittan-Xyz
0
Margareta
0

Gittan: jag tillhör dem som får både ock, fast sällan samtidigt faktiskt…har inte tänkt på det innan

Fundersam

Numer pensionär i Nynäshamn

Gittan-Xyz
0
MegN
0

När jag kan kör jag enligt Montignac. Som t.ex. häromveckan när jag blev bjuden på asiatisk (mager) mat. Istället för att försöka höja fetthalten tog jag ris till får att få någon energi alls… Kände sen efter på e.m. men märkte inga gamla tendenser till slöhet (plättsvimma). Tog iofs inte så mycket ris, bara ½ portionen…

På ett liknande möte en gång - på ett café - tog jag en räkmacka där jag sa till om extra majonnäs - och sen åt jag allt utom tekakan. Jo, jag fick lite blickar där också men då antydde jag bara att blir "risig" i magen av vetebröd…

maf55
0

Gittan

När jag har som värst värk i kroppen av Whiplash o Fybro får min gubbe sticka mig med en nål över ryggen. Det gör att min hjärna koncentrerar sig på ryggens onda istället och tillverkar massor av endorfiner som gör att jag kopplar av. En metod som får mig att somna trots värken.

Låter lite sjukt, men så fungerar människroppen vad jag känner till i vart fall. Det är därför man som kvinna kan få "paddlar" vid en förlossning. Paddlar är helt enkelt saltvatten hastigt insprutat direkt under huden för att skapa så stor smärta som möjligt. Endorfinerna rusar till för att ta hand om den nya smärtan.

"sedan att min läkare tycker att jag ser hemsk ut på ryggen är en annan femma" Det struntar jag i så länge som jag för tillgång till den för mig viktiga sömnen