Vi har löst kött på gården

Numer pensionär i Nynäshamn
:D :D :D
Va kul, jag minns när jag bodde utanför Söderköping och hade hela trädgården full med kvigor. Dumma är dom

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Dagens bästa fniss! Tack! 
en morron för tre år sedan vaknade vi av att det fnyste och andades väldigt högt i sovrummet. Gissa om man blev stel…..fönstren var öppna och utanför står en kossa och slickar på fönsterbrädan. Tittar ut och inser att det är många…riktigt många. Då hade någon missat att låsa en sektion i ladugården så 120 kor trampade upp allt som fanns och så till att hela trädgården såg ut som Månbas Alfa med sina ystra språng. Kan berätta att det tog en stund at få in alla. Då var jag glad att dom inte var mina*S*
Kunde du inte lurat in en i köket? Tänk så mycket god grädde och smör du kunde fått! Härliga bilder!!!
Var det inte bara att köra igång Karusellen?
Dom gick så snällt in i den när jag såg på, skulle kunnat stå och titta i flera timmar.
Får ni köpa mjölk från gården? När jag bodde ute på landet för 20 år sedan så fick vi köpa direkt av bonden vi hyrde av, och då slutade jag dricka mjölk den gick inte att dricka med all grädde i.
#8 För mig var det tvärtom, när jag var barn köpet vi mjölk direkt i hink i lagården och vi ÄLSKADE den feta mjölken och blev sura när mamma skummade av grädden, vi vispade ner den när hon inte såg….
#7 Ja det hade varit perfekt…men man får lite annat påköpet ! Blaffor!!! *S**S*
#8 Vi får köpa mjölk om vi vill, men däremot får dom inte sälja runt till folk. Mjölken måste testas först. Vi hämtar inte mjölk för den håller sig inte alls om man jämför. Men visst är det underbart gott!!
#10 Har du läst om Weston A Price A Campaign for Real Milk Fibblan? Det är intressanta tankar…

Har du gevalia hemma?? 
Eller kanske det kor från bregott fabriken som ville sköta om din trädår!!
den var bara för kul!!
mvh
Tna
Ytterligare en gammal tråd som Andina rotat fram.
Den tillhör de roligare från den tidiga begynnelsen

Och här klampar vi omkring i spillningen efter det lösa köttet, på altanen, i vedboden, gräsmattan… och bilen ofta full i dregel
Löst kött - Jättebra!
Fattas bara ett gäng "frigående ägg" då, så är det helt perfekt!