Varför mår jag illa?
Har följt "slaviskt" (nästan) programmet och mår efter ca 30 minuter av avslutad intag jättebra. Känner mig mätt men…..före. Allt står upp i halsen och jag får tryck över bröstet. Låtsas som att jag inte känner nåt och trycker ner maten. För sen blir det ju bra.
Har också huvudvärk, men inte så mycket att jag vill gnälla. Den bara finns där.
SEN… Jordärtskockor hur räknas det? Gjorde soppa och stoppade i purjolök och morötter , mixade och en kvätt grädde sam en buljongtärning. Vilka fel innehöll detta?
"Huvaligen" vilken novis jag är men idag så sa min naprapat att jag gick raskare med rakare rygg. Gissa om jag blev glad.
Vågen visar minus …. kunde inte hålla men trots att det bara är fjärde dagen.
Köper som en tok alla grönsaker jag ser och har dåligt samvete för att jag inte tar vara på resterna. Tror att det kommer när jag ser matkontot.
Köp mer fett och kött istället 
Första två veckorna kan vara jobbiga. Testa att äta mindre måltider lite oftare, drick ordentligt och glöm inte saltet.
Du får troligtvis i dig mindre salt nu än tidigare och saltbrit kan ge alla möjliga konstiga biverkningar, illamående är ett.
Grönsaker måste man ju inte äta, köp bara de du tycker om och vill använda.
Hej, grattis och välkommen, som Malusen säger, mer animaliskt. 
I början stod mig maten också upp i halsen, mådde sjuuukt illa innan jag hade fått i mig mat. Men det var omställningsbesvär för efter några dagar så försvann det, tack och lov. Hoppas att det är likadant för dig.

Kolhydrater i grönsaker, frukt, bär och nötter, i fallande skala.
Äter ingen frukt, har äpplen i reserv om jag blir sugen, men jag äter enbart det som är tillåtet. Ska bara klara detta till dess jag fått en något mer normal vikt
Salt finns ju i bacon vilket ingår i det dagliga intaget.
Kött från gris gillar jag men när jag inte får potatis/ris så finns inget sug efter köttet. Måste få nån vecka på mig att inse vad jag håller på med.
Finns det ingen som har plats och kan ta emot några nybörjare för att låsa in oss och lära oss att leva ett sundare liv.
Har varit på fastehem och det var ingen fullpoängare i början men gissa om man mådde bra efter en vecka.
Tror mer på denna metod och dessutom det stöd man får här.
Tack alla.
Någon som har en gård på landet med tomma kättar, (man kan sova där) och känner för att göra något med denna metod. Jag står först i kön:).
Hjälp till att agitera för ett ställe där vi kan vara några veckor och verkligen komma i gång.
Tror det finns gott om gårdar upp i landet som står tomma.
Finns det nån som orkar. Ställer upp med mig själv.
'PS Bakade brödet och det var riktigt gott. Rekommenteras DS
ehh vilket bröd?
#6 - Kött från gris gillar jag men när jag inte får potatis/ris så finns inget sug efter köttet.
Som alternativ till pasta, ris och potatis kan du använda Blomkål, Broccoli, Vitkål, Succini, Aubergine m m.
Bland recepten hittar du många olika användningssätt - så inspiration till att vilja äta kött kommer du säkert att få.
Själv är jag väldigt förtjust i lättkokt blomkål (i vatten m lite buljong) som jag sedan fräser i smör en stund. Det är, enligt mig, t o m mycket godare än potatis.
Det är också gott att blanda blomkål med broccoli.
Blomkålsmos alt Blomkåls- och Broccolimos = mums!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag mår fortfarande illa. Både för jag äter och efteråt. Gäller dock inte frukost. Där tar jag e skiva av "brödet" med smör och saltkött eller fet ost och en mugg med kaffe.
Har sett lite resultat. 1 kilo i veckan. Tror att det blir bra.
Men vill fortfarande få fram en temavecka där många kan träffas och laga mat. Inspiration och fler tips. Peppa varann.
Har hittat ett ställe i Sörmland med 60 platser. Tänk om vi kunde samlas där. Små hus vid havet och en storstuga med väl tilltaget kök.
Detta är en dröm som jag har.
Hoppads det finns fler………………..