Läger i Karlskoga- vad äta??
Ska på läger i Karlskoga nästa helg (om jobbet tillåter). Kommer vara där i två dagar. Är kamsportsläger så det går åt en hel del energi att orka med, speciellt i den här värmen. Har ni några förslag på vad man kan ha med sig som att äta, men som helst inte behöver förvaras i kylskåp? Grädden, räddaren i nöden, är ju tyvärr ganska utesluten.
Någon som vet något LCHF-vänligt matställe i denna stad?

Ägg kokta och skinka på konserv (inte bästa valet men men )
kokosmjölk (den i tetrapack) om du vill blanda det med ngt eller bara dricka för att i dig fett? annars är ju en kylbox att rekomendera, lägg i massa isgrejer(vet inte vad de heter, de i plast), så har du iaf lite kyld mat första dagen minst.
majonäs funkar väl annars oxå? de brukar ju inte vara i kylen i affären, ät det med kokta ägg

När jag är borta på t ex festival brukar jag för ekonomins skull hamstra makrillkonserver. När jag är trött på det köper jag kebabtallrik med bara kött och grönsaker.

Makrill i tomatsås, sardiner i olja (om du gillar det och hittar sardiner av skaplig kvalitet), hårdost så länge den inte ligger i direkt solsken klarar den sig några dagar utan kyl, även om den kanske svettas lite), samma sak med smör, det klarar sig finfint utan kyl. Kokta ägg, majonnäs på tub (lättare än burk), pesto, rädisor, gurka (de flesta ovanjordsgrönsakerna utom salladssorter), vispgrädde funkar utan större problem i 2 dagar utan kyl.
Kött, fågel och fisk/skaldjur är väl det jag inte hade haft med (om det inte är i konserverad form) annars klarar sig de flesta sakerna mycket bättre än man kan tro. Håll dem bara ur direkt solljus och förvänta dig inte att du kan lagra dem särskilt länge efteråt (dvs ät upp det du tar med dig).

Tack för hjälpen. Fick lite mer ideer än vad jag hade innan. 
Välkommen till Karlskoga!
Det är en mysig liten håla 
Om det finns något LCHF ställe att käka på? Nej, inte direkt. Det finns ett ställe som alltid har GI-alternativ - Karlskoga Wärdshus.
Sen finns ett annat ställe som heter Pärltuppen - de ändvänder väldigt mycket rena produkter i deras matlagning så som smör istället för margarin. Deras buffér är att föreslå, då man får plocka vad man vill!
Annars har vi grymt god kebab i Karlskoga! Alla som flyttar ifrån stan måste äta kebab när de kommer hem, för den är så underbar! Så kebabsallad funkar ju.
Kom även på att det finns ett ställe som heter Jacks som är lite av ett steak-house. Där kan man välja cole-slaw som tillbehör iaf man vill, samt lite annat!
Finns ganska många restuaranger som man kan äta på och välja lite som man vill, harrys bla. Sen finns det 2 china, nån thai och en sushi-pizza bar
(Där det finns sushi-pizza!- galet)

Det låter ju riktigt spännande, men tror nog sushipizza inte riktigt är LCHF-vänligt tyvärr 
Får väl lov att prova kebaben i sånt fall, ju mindre man behöver packa desto bättre. Det ligger inte nära Budoklubben?
Har dessutom fått reda på att det finns tillgång till ett enklare kök!! 

Sushi-pizza. Det låter som jag missat något, som aldrig varit i Karlskoga. För mig är sushi = rå fisk och pizza = något som varit i en varm ugn. Rå fisk kan inte vara i en varm ugn, för du upphör den att vara rå.
Ost, vanlig hårdost i stavar, överlever definitivt ett dygn utan kylskåp. Ta baby-bel om du tycker det känns fräschare.
Majonäs i tub klarar sig också utmärkt. Tomater och majonäs är riktigt gott.
Tonfisk på burk och majonäs till. Makrillarna har du ju redan fått tips om.
Djupfrysta färdigstekta köttbitar eller kycklingbitar som du äter när de tinat.
Kommer du åt en affär så kan du köpa cremefraice och äta direkt ur burken. Eller drick grädde.
Skaffa gärna en kylväska till maten. Den kostar förmodligen mindre än en slaskig måltid på en måttligt tjusig restaurang. Om inte annat så är den bra att packa mat i. Har du inga kylklampar så kan du erätta dem med petflaskor med fryst vatten. Fyll dem inte mer än till 70 % eftersom vatten utvidgas när det fryser.
Jo sushi-pizza är ju inte lchf och det är bara fel i mina ögon.
Jag tror jag vet vart budo-klubben ligger och då är det inte så långt till närmsta pizzeria. Det finns en som ligger nästan granne med Budo-klubbe - ÄT INTE DÄR! (om de inte har lagt ned den än) Forsätt längre bort på den vägen så kommer ni till ett ställe som heter Mem-Zim, typ brevid Sibylla.
Lite längre ned ligger även Willys om du vill handla. Sen finns ÖB,netto mitt emot budo-klubben.

Vad bra, då kanske man inte behöver ha med mer matsäck än vad som går åt på resan dit. Är ju trots allt över två timmars resväg 
På kvällen har de bestämt grillat, får hålla tummarna för att det går, för det är ju ganska lättanpassat. Får koka mig lite ägg ikväll så är jag förberedd inför frukosten på söndag morgon också. Kanske tar med mig ett paket smör och kanske en bit finn crisp att lägga på
(de sålde smör för 5kr paketet på maxi här hemma så köpte på mig tre!!)
Lite babybel kommer åka ner i ryggan också. Får införkaffa mig lite fet mjölk och grädde på vägen ifall jag får för mig att ta med mig lite proteinshake (innehåller 2g kolisar per portion).
Tack för hjälpen alla! Nu är det snart dags att åka!! 
Pemmican!
Corned Beef. Selecta/Annerstedt, 30 g protein och 12 g fett per 100 g. Tyvärr också nitrit. Kommer inte ihåg vikten, men räcker till minst 2 mål, mycket mättande. Och gott! Majjo passar till. Kostar 20-25 spänn.