Ska man bry sig om detta?

Vad kan man förvänta sig från Djurens Rätt? Så länge dom inte bränner slakteribilar så ignorerar jag dom bara
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Verkar som om studien, liksom alla andra liknande, bakar ihop nitritspäckade charkuterier och naturligt obehandlat kött.
Dimitrios Trichopoulos har tidigare medverkat i andra tvivelaktiga studier.

Livsmedelsverket är väl ett stort skämt vad jag har fått lära mig. Måttligt hit o dit, ja det har ju etablissemanget kört med länge……… Nä jag tror inte det är nått o lyssna på (som vanligt när det kommer från sånna källor)
okej tack. Jag äter nämligen kött mest varje dag
#4, fortsätt med det så lever du längre
.
Bara att ignorera alla typer av studier som säger sig ha slutsatser som strider tvärt mot all evolution & logik. Tycker det är ganska självklart att en djurrättsorganisation 100% partiskt kommer att pressa fram precis allting som kan tolkas som att köttätande är skadligt eller fel.

Jag läste detsamma igår och la in en tråd om det också.
http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5b1c316f-742d-4c8e-8049-38a1e278e5cd
Det jag tycker är skrämmande är att en organitation använder delar ur en rapport för att främja sitt eget syfte, och vanligt folk ser det som en sanning direkt.

Äsh så gör väl vi oxå!? 
"Nu visar en holländsk studie att äldre kvinnor som åt ett hälsosamt urval av holländsk husmanskost levde längre än både de holländskor som åt medelhavskost och de som åt en onyttigare variant av holländsk husmanskost. Den senare utmärktes av mer potatis, kött och alkohol och mindre frukt och grönsaker än i den hälsosammare husmanskosten."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_351210.svd
Det lustiga med Medelhavskost är att effekten avtar med avståndet till medelhavet!
Så man söker andra faktorer till hälsoaspekterna bland annat har man fört fram teorier om att det skulle kunna vara rödvinet.. antagligen handlar om samma som den Holländska studien.. en lantlig livsstil med lokalt odlad ekologisk mat och bra sociala nätverk!!
För övrigt så var det Ancel Keys som oppfan Medelhavskosten!!!
"
Dr. Keys no longer has to winter in Minnesota but can escape to his second home in southern Italy. But his vacations to Naples include some sad moments as he observes unfortunate changes in the Mediterranean diet. "The restaurants are increasingly popular but the food they serve is commonly far from the Mediterranean pattern. . . Everything has to be loaded with butter or margarine and ground meat. Serving only fruit for dessert is not common; ice cream or pie is customary. Whereas Italian restaurants brag about the healthy Mediterranean diet, they serve a travesty of it." Keys does not tell us whether his recent prosperity, which allows him to dine in white-table-cloth restaurants rather than sidewalk cafes, has caused him to abandon his monk-like regimen of "leaves sprinkled with olive oil" and fresh fruit. It must be distressing indeed to observe sophisticated Italians feasting on such travesties as pasta al Fredo, veal scallopini and prosciutto, especially to one who has taken the stringent vows of the diet priesthood."
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.