OT-Helgtävling 2
Då var det dags att utnyttja vinsten från förra veckan. Nu är det min tur att ”plåga” era geniknölar lite. 
Du har sökt ditt drömjobb och ska nu till en första anställningsintervju. Något händer och du kommer en halvtimme försent, med litet baconrester på kragen och en stor fettfläck på kavajen. Du vet att den du ska möta är vegetarian.
Vad säger du?
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hej! Det är jag som är raphanus.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Jag krockade med en gris…
"Every point of view is a view from a point."

Jag blev attackerad av några militanta lchf-are! 
Ps. Vill bara poängtera att det är ett skämt, för vi skulle ju aldrig sjunka så lågt att vi skulle börja attackera andra för att påtvinga dem vår "frälsning", eller…! 
Förlåt att jag är sen! Det har aldrig hänt förut.
Min chef på mitt nuvarande jobb höll om mig hårt för att jag inte skulle kunna gå hit - han vill absolut ha mig kvar! Men han är så "grisig"… se bara på fläckarna här…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ursäkta, det hände en olycka på vägen, spilde ner hela mig med morotsjuice, och jag har fått låna dessa kläder av min vän som är LCHF:are.
Hej! Tänkte byta liv helt när jag får mitt drömjobb - känner du till någon som är vegetarian och som kan hjälpa mig med vegetariska tips?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Hej! Förlåt att jag är sen men jag var inom bokhandeln och köpte den här boken som present till dig (tar fram en bok av SSS och räcker över).
Vadå? Fläckig? Det här är mina finkläder med inbyggt mellanmål! 
Hej! Förlåt min sena ankomst! Men vet du?! jag blev anfallen av en halvfärdig baconomelett på vägen hit! Men trots att jag är vego åt jag upp den så att jag skulle hinna hit innan det var alldeles för sent. Så här är jag! Hej igen!
Hej! Här är er Drömarbetare!
Hej! Jag är ledsen att jag är lite sen men jag ville ju vara fin idag för att göra ett gott intryck och när jag tog ur kläderna ur torktumlaren så såg inte mina kläder ut som de gjorde tidigare. Det måste vara något fel på tvättmedlet. Ser ut som bacon?? Nä, det är paljettrester. Det har varit massor av paljetter på den här men alla har i princip trillat av och det här är det som är kvar av dem tyvärr.
Fettfläck?? Nä, gud bevare mig väl? Det här är det som är kvar av mönstret på kavajen. Den var fint paisley mönstrad förut men det är samma dåliga kvalitet som på blusen. Det enda som är kvar av mönstret är det här som ser ut som en fettfläck.
Låt oss gå ut och ta en sallad tillsammans och prata vidare om en ev anställning.
Eftersom jag ska upp tiiiidigt imorgon (morgonskift) och lägger mig tidigt ikväll, så låter jag tråden vara till imorgoneftermiddag.
En rolig, kul eller dråplig ursäkt för sen ankomst.

Förlåt min sena ankomst men hunden käka upp min klocka:P

… och då käkade jag upp honom - därav resterna på kläderna.
"Every point of view is a view from a point."
Nämen oj, då måste tiden ha stannat när grannen 'spydde galla' över mig!
Andina i inlägg #8 du vann stafettpinnen, och nöjet att hitta på nåt till nästa helg. Det var jättesvårt, ju
alla är ju roliga.
Nämenhh… uj!!! Tack!!!
Jag känner mig hedrad!
Ja, visst är det svårt att utse en vinnare, jag vet! Fast, är det tävling så är det… ;)
Tack för pinnen! Jag ska försöka få ihop en helgtävling till kommande helg igen - så får vi se vart stafettpinnen tar vägen!
Ska bli kul att se vad du knåpar ihop.