Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2600 ggr
Pussgurkan
0

LCHF-grönsaker-trädgårdsland

Är nu igång att fundera på nästa års grönsaker att odla i landet. Har börjat med LCHF och funderar nu på vad jag får äta av grönsaker som jag samtidigt kan odla.

Morötter, potatis, rödbeter går bort förstår jag samtidigt som tomater borde gå bort men det är nog svårt för jag älskar tomater (både äta och odla).

Någon som kan tipsa mig och vad jag kan äta inom lchf och som jag kan odla?

fenixthebasketcase
0

Sallad å hallon :D

[Pennylane1]
0

kål av alla slag:( kålrabbi, grönkål, vitkål, blomkål,broccoli) zuccini! Rättika.

Aliki
0

Pumpa. För mig som har ruggig otur med allt vad växter heter är pumpa det enda jag lyckats med….växer så snabbt och tacksamt. Gott, drygt och lång hållbarhet.

babo
0

Paprika tycker jag mycket om - men det måste vara svårt att odla här - kanske i ett växthus?

Malusen
0

Gurka för friland

babo
0

Lök! lite grann får man äta…

Mervi
0

Spenat, och annat grönt som går att använda som sallad, finns massa olika sorter att välja på.

mazen
0

Det här är inget tips om vad du ska odla utan när var hur

http://www.odla.nu/vegt/

Million
0

Rabarber! Glad

Chili är roligt att odla också, vet inte kh-innehållet men man använder ju oftast inte några större mängder.

Pussgurkan
0

En del av det ni nämner odlar jag redan - alltså är jag inte så mycket ute och cyklar Oskyldig fast jag trodde att det jag odlade inte var så "bra" Skäms. Men squash, gurka, hallon, lök, sallad, basilika, smultronspenat (har ingen aning om vad det är var bara tvungen att testa det) Rabarber, finns redan.

Men jag har även majs, tomat, morötter, rödbetor, sockerbönor. Skäms Majsen får jag väl ge till hönorna eller så fuskar jag en dag med färsk, ny kokt majs med MYCKET smör Flört Dessutom har jag amerikanska blåbär, smultron, jorgubbar, röda och svarta vinbär, krusbär …

Nästa år får det bli broccoli, pumpa (har aldrig ätit men det gör ju amerikanarna så det går nog) samt det "bra'a" som jag redan har. Lite mer sallad, spenat och kryddor får det oxå bli.

Pasi
0

Själv odlar jag purjolök, brysselkål, romanesco, blomkål, kryddor (timjan, rosmarin, libbsticka), frilandstomat och frilandspaprika (båda sistnämnda från Runåbergsfröer…mkt tidiga sorter).

sepersl
0

I mitt land har jag:

morötter, lök, squash, tomat, sockerärtor, blomkål, broccoli, ruccola, frisésallad, minimajs (som är ok ur lchfh-kost), sparris, vitlök, rädisor, rättika och en hel del örter (basilika, dill, gräslök, persilja, timjan, oregano)

fenixthebasketcase
0

Oj! Jag som tänkte satsa hårt och odla jordgubbar. Tror inte jag kommer kunna komma upp i er liga.. :P