Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2418 ggr
fiskenihavet
0

OT- Varma sommrar

Hej. Har ni oxå svårt att sova på nätterna när det är så vaaaaaaaaaarmt? Utöver fläkt, vad gör ni för att kunna sova? TIPS plis.

copia
0

En sval dusch innan läggdax, fläkt, som sagt, bara ett tunt lakan på mig. Sen kliver jag upp om jag vaknar tidigt , går ut en vända i den svala luften .Sen lägger jag mig på soffan istället med datorn…Glad

JAUS
0

Jag tycker att jag klarar av värmen betydligt bättre nu, än innan LCHF.

lil-sis
0

Jag lider.

Har takfläkten på nästan dygnet runt.

JAUS
0

Jag vill bara förtydliga att jag fortfande tycker att värmen är besvärlig, men inte i närheten som det var förr då jag var tvungen att duscha flera gånger om dagen, dricka flera liter vatten om dagen och trots det vara nära att "dö" av värmeslag.

nyborjare08
0

Korsdrag och golvfläkt innan läggdags.

fiskenihavet
0

Jättebra tips. Hos oss är det 30 grader konstant (och några få beskedna grader "kallare" om nätterna). Det är TOTALT vindstilla, så korsdrag är det inte snack om. Vi har en fläkt (vi ska köpa takfläkt) som låter en aning när den står på, så min sambo vägrar att ha den i sovrummet.

parsley
0

Skippa täcket. Sov under ett tunt lakan istället. Försök ordna tvärdrag. Sov i en blöt T-shirt.

valkyrja
0

Har inte behövt göra detta hemma i Sverige ännu… men i Kalifornien då vi bodde utan luftkonditionering ett tag brukade vi lägga fuktiga (ej blöta - spritsa vatten på med tex. en blomsterflaska) lakan i frysen. Lade detta över oss när vi gick och la oss, förhoppningsvis hann man somna innan man blev för varm igen. Men för säkerhetsskull hade vi ett lakan till i frysen för att byta av med. Och så fläktar så klart…

Cheesus
0

Jag lärde mig något bra igår.

Alla har säker vetevärmare hemma. Lägg dem i frysen! De håller kylan jättelänge. Antingen kan man lägga den på axlarna när man sitter inne, eller bädda ner i sängen innan man går och lägger sig.

Väldigt svala lakan blir det….

JAUS
0

Där ser man, spannmål är ju faktiskt bra till någonting. Flört

Adur
0

Jag är ingen värmeälskare alls, tycker det är mycket skönare på kvällarna nu under värmeböljan. Dagtid går jag runt helt ineffektiv och stånkar och svettas. Aptiten försvinner också.

Men ett kallt fotbad är skönt. Och att spola handlederna en stund i kallvatten. Det är nästan lika bra som att ta en kall dusch.

fiskenihavet
0

Bra ideer.

#9, Kalla vetevärmare, låter nice på en vaarm dag/kväll!!!!!!!

fiskenihavet
0

Kanske frysen bör avfrostas varje sommar… Bara att passa på att krypa in i frysen och mysa med en bok. Flört

eva-
0

åh hjälp, inte mkt sömn inatt för mig, tokvarmt gaahhh.

jag tar oxå en sval dusch innan läggdags, o sen (på sin höjd) ett lakan. sover näck såklart o har en sprayflaska med vatten bredvid mig som jag duschar mig med emellanåt.

har även kört med blöt/fuktig handduk som täcke.

skulle gärna velat ha en fläkt, men surrar de inte väldigt mkt?? då blir det ju svårt att sova bara därför…

på morgonen riktigt längtar jag till jobbet, för där är det luftkonditionering.. mmmm=)

starhawk
0

På helgerna går man upp tidigt och sätter igång luftkonditioneringsapparaten som får gå hela dagen, då är det svalt och skönt när man går och lägger sig, på vardagarna är det lite värre, arbetslöse brorsan sätter inte igång luftkonditioneringen trots temperaturen så jag får skälla på han när jag kommer hem. Luftkonditioneringen är förstås effektivast i vardagsrummet där apparaten står, i arbetsrummet är det värre för där står datorn, men en luftkonditioneringsapparat till är på ingående och den får antagligen stå mest i arbetsrummet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Agyr07
0

För mig brukar det vara fötterna som ställer till det i värmen. Om jag har varma fötter så kan jag inte somna. Om det inte räcker med att duscha fötterna så brukar jag lägga en kall fuktig (nästan blöt) handduk vid fötterna i sängen. Somnar så gott så.

Trollpyret
0

Jag har personligen inga problem med värmen i Sverige, men när jag har varit utomlands i väldigt varma länder med varma nätter där luften nästan står still så brukar jag sova med ett par vattenflaskor jämte mig som har legat i ett frys i någon timme innan jag går och lägger mig. Blir det för kallt med dem direkt mot kroppen lägger man ett lakan mellan kroppen och flaskorna så är det problemet löst. Busenkelt och väldigt effektivt! Skrattande

Agyr07
0

#17 vilken bra idé, det får jag passa på att prova någongång.