Nyhléns & Hugoson
Snart (kommer inte ihåg exakt datum, detta är "insiderinformation" från en kompis som jobbar där) kommer Nyhléns & Hugoson ta bort glutamat från ALLA sina charkprodukter. Kan ju vara av intresse iallafall för de som bor i norra Sverige… vet inte hur långt söderut de levererar.
Jag tycker även att Nyhléns & Hugoson generellt sett har ganska hög kvalitet på sina charkprodukter… t.ex. så har de högra kötthalt på falukorven (Norrlandsfalu) än Scan.
Tråkigt att det så oerhört svårt att hitta bra charkprodukter. Jag har nolltolerans mot glutamat, och mat med nitrit äter jag max en gång i veckan.
Vad bra - det blir lättare att hitta frukostmat, tack för infot!
Yes!! Detta var mycket goda nyheter!
Jag brukar köpa av deras produkter, de tillhandahåller ju inte bara chark utan även kött naturelle i alla möjliga varianter.
Tack, sådana tips är alltid välkomna.

Har aldrig sett deras produkter i malmö.. Någon annan som gjort det?
Äntligen ett fall framåt för Norrbotten, här som man inte kan hitta fläsksvålar…..har ändå sagt till på Coop att jag vill att dom tar in det!!!!
Jag har köpt fläsksvålar på Coop i Luleå! (Storheden). Det är några veckor sedan nu. De fanns bland annat snacks, på en av hyllorna längs väggen.
Minett - Oj så bra, det måste ju kollas nästa gång man är ute på Storheden. Nuförtiden kanske 1 gång per år… 
Och jag bor i Kiruna och här finns det inte
……får väl ta en tur till Luleå på semestern…bara 36 mil ju
…….

#5 Tror inte att de levererar så långt söderut… det är nog mest i Norrbotten/Västerbotten/Lappland.
#6 Och jag har köpt fläsksvålar (Mr. Chipps) på Willys i södra hamn i Luleå. De finns bland de vanliga chipsen, en blå påse.

Åh vilka härliga nyheter!
Tack!

Hurra!!!! Jag brukar köpa kött från dem, dock aldrig chark just pga glutamat. Nu blir det ändring på det! (bor i Jämtland och deras produkter finns i alla butiker här)