Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2786 ggr
nimh
0

Nyhléns & Hugoson

Snart (kommer inte ihåg exakt datum, detta är "insiderinformation" från en kompis som jobbar där) kommer Nyhléns & Hugoson ta bort glutamat från ALLA sina charkprodukter. Kan ju vara av intresse iallafall för de som bor i norra Sverige… vet inte hur långt söderut de levererar.

Jag tycker även att Nyhléns & Hugoson generellt sett har ganska hög kvalitet på sina charkprodukter… t.ex. så har de högra kötthalt på falukorven (Norrlandsfalu) än Scan.

JAUS
0

Tråkigt att det så oerhört svårt att hitta bra charkprodukter. Jag har nolltolerans mot glutamat, och mat med nitrit äter jag max en gång i veckan.

[Marja-Liisa]
0

Vad bra - det blir lättare att hitta frukostmat, tack för infot!

kaisakavat
0

Yes!!  Detta var mycket goda nyheter!

Jag brukar köpa av deras produkter, de tillhandahåller ju inte bara chark utan även kött naturelle i alla möjliga varianter.

Mervi
0

Tack, sådana tips är alltid välkomna.

fenixthebasketcase
0

Har aldrig sett deras produkter i malmö.. Någon annan som gjort det?

mamminini
0

Äntligen ett fall framåt för Norrbotten, här som man inte kan hitta fläsksvålar…..har ändå sagt till på Coop att jag vill att dom tar in det!!!!

Minett
0

Jag har köpt fläsksvålar på Coop i Luleå! (Storheden). Det är några veckor sedan nu. De fanns bland annat snacks, på en av hyllorna längs väggen.

kaisakavat
0

Minett - Oj så bra, det måste ju kollas nästa gång man är ute på Storheden. Nuförtiden kanske 1 gång per år… Förvånad

mamminini
0

Och jag bor i Kiruna och här finns det inteGråter……får väl ta en tur till Luleå på semestern…bara 36 mil juFlört…….

nimh
0

#5 Tror inte att de levererar så långt söderut… det är nog mest i Norrbotten/Västerbotten/Lappland.

#6 Och jag har köpt fläsksvålar (Mr. Chipps) på Willys i södra hamn i Luleå. De finns bland de vanliga chipsen, en blå påse.

Fjaellmor
0

Åh vilka härliga nyheter!

Tack!

Skrattande

missaz
0

Hurra!!!! Jag brukar köpa kött från dem, dock aldrig chark just pga glutamat. Nu blir det ändring på det! (bor i Jämtland och deras produkter finns i alla butiker här)