lchf med då man äter Varan
Hej alla!
Ska ju till syrran snart, hon tål snart ingen mat tror jag. Hon sade direkt till mig, då jag berättade att jag åt lchf, att det kan inte hon äta för hon går på Varan.
Gör någon det här? Äter Varan,( inte säker på stavningen) o lchf.
Varför skulle hon inte kunna det? Kött och fett är nyttigt för alla. Jordgubbar och vindruvor ska hon däremot inte äta men det är inte särskilt LCHF…
Ska man inte kolla upp doseringen av Varan om man ändrar kosten? har jag för mig att jag läst i någon tråd. Men något hinder ska det väl inte vara
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Knycker Kostdoktorns svar ur hans "Vanliga frågor och svar om LCHF"
"Det går bra. Men observera: det är en bra idé att kontrollera Waranprov (PK/INR) lite oftare första tiden. Dosen kan behöva anpassas. Ring ditt Waranlabb och meddela att du planerar en kostförändring, så kan de boka in någon extra provtagning för säkerhets skull."
#3 Tack för den infon. Har en god vän som är 70+ som äter Varan. Han påpekar varje gång vi ses att jag alltid äter det godaste. Men han är osäker med tanke på sin medicin.

Bra, då kan jag i alla fall rekomendera det, fast hon är ganska tjurig till naturen. Jag med…..
Hur har det gått, julia61 och Lyktstolpen?

Ska till syrran i helgen, men det verkar inte vara någon ide, hon är inte intresserad. Får väl se om läkare börjar rekomendera till olika patienter om lchf.
Här i stan har en läkare ,som jag hört om, rekomenderat en kvinna med långvarig värk att testa lchf! Hurra!! Kvinnan kontaktade mig för hon visste att jag börjat med det själv och blivit lite bättre.
har inte träffat kompisen. har haft fullt upp med jobb. ska försöka haffa honom nu i helgen.

Syrran var bara offer, ville bara säga att hon inte kunde göra annat än att doktorn sagt att hon måste äta som hon gjorde. Jag däremot hade valt att äta lchf och jag inte var sjuk osv……
Hon visste inte vad hon skulle göra för mat, det var sååå besvärligt med oss som äter lchf.
Jag sade bara, vänligt, att det inte är någon större besvär mer än att skippa bröd, ris, potatis och pasta!!
Sedan ville jag inte gå in på något mer.
Vi hade med oss ostar, grädde, bregott(de hade minilätta), hon åt hårdbröd och BREGOTT hela tiden
Värst var Becellet i kylskåpet, efter en stund gömd bakom grädden o osten vi hade med oss.
Äpplen åt hon hela tiden, havregrynsgröt, inlagd sill osv, osv…
Ägg o bacon näe, det var inte bra alls!! Ja så var det…äntligen hemma igen!! Men jag föll inte för något som skulle ha tippat över mig till den "andra sidan", jag inte så drastiskt men jag menar godis, glass, potatissallad osv.
Jag kämpar vidare. Fick däremot blåmärken på låret efter en lång och varm dag i shoppingens tecken, har lätt att få dem. Ytliga blodkälsbristningar tror jag det är…Har lättare nu att få dem. Ska börja med C-vitaminer….kanske det hjälper. .Jag är rädd för blodproppar, men de kommer ytligt..Räddhågad, ja jag är fegis ibland!!
Äta ödlor? Det är lite för magstarkt för mig. 

Tja, jag har inte kollat stavningen men ödlor får nog vara Waran kanske är det rätta eller är det spindlar tro?

Jag kommer dock ihåg att de åt varaner i Robinsson för sådär 10 år sedan, så det kanske kan vara något ändå? 

Ja, det må ju vara protein i dem med, fast farligt dåligt med dem i Sverige!!
Vi har varaner på zoo i Eskilstuna men jag tror de blir sura om vi äter upp dem…

Ja, du får klia dem istället!!
Då biter de av fingrarna. Varaner är farliga köttätare.

Jepp, har animal planet, men de är häftiga att se på i alla fall!!
Bara skojade lite