Vart har ni ert kokosfett?
I kylen, på bänken i köket? Ja kanske inte nu när det är nästan 30 grader inomhus men iaf. 
Jag undrar därför att när jag ska använda mitt kokosfett som jag har i kylen så får man karva och karva med en kniv.. alternativet är ju att vänta innan man karvar runt i det men jag vill ha det i kaffet och då blir det lite bökigare.. Frågar man inget får man heller inget veta eller hur? 
Min silvrpaket ligger i kylen och det kallpressade i kökskåpet. Hinner inte bli dålig.

mitt står i kylen och jag brukar använda de vassare knivarna … alt. kanske du kan använa en osthyvel?
Jag skär upp lagom stora kuber från silverpaketet och lägger dem i en burk i kylen för enkel administration ner i kaffet efter behov…
#3 bra fixat.
Jag har min ekologiska i skafferiet, lagom mjuk att ösa med sked.

jag hade mitt silverpaket stående framme tidigare i en behållare men det blev alldeles för rinningt så nu har jag de i kylen och använder en vass kniv.
jag har mitt sista kokosfett (måste fylla på) i en burk vid spisen. Det rinner nu kan jag lova!

Mitt är rinnande nu också som står i skafferiet. Stod att över 24 grader så blir ej fast, men det verkar inte vara någon fara ändå.
Hade det framme på bordet tills några dar sedan då en spillolycka ledde till att mer än hälften av kokosfettet hamna på golvet.
Nu är det i kylskåpet.

För hållbarheten behöver den ej förvaras i kylen. Jag har min framme och den är som olja just nu i värmen. Använder den mest till äggmjölk oc då är det ju bra att den inte är kall. Har lagt ett halvdl-mått i burken och då är det lätt att dosera.
#4: Ja, det funkar jättebra. Jag vågar inte ha det i rumstemp… Tycker dessutom att det passar med kallt kokosfett i kaffet nu när det är så varmt - kyler ner kaffet lite. 
jag har mitt på bänken och nu är det flytande.
Kokosolja kommer ju från tropiska länder så det flytande tillståndet är det normala, det är ju endast fast här hos oss i de kalla länderna.
#12: Ja jag vet… kan bara inte komma mig för att ha mat utanför kylen. Lite onödigt nojjig, jag vet, men jag har fina vassa knivar så att skära fett går alldeles utmärkt! 
Har du olivoljan i kylskåpet också? Den härsknar nämligen fortare än kokosoljan gör.

Jag har mitt stående framme och helt rinnande. Så här står det om Cocosa (som jag använder) på webben:
Cocosa produkterna kan förvaras i rumstemperatur och behöver inte förvaras i kyla. I de länder där man konsumerar mycket kokosolja, främst i tropikerna, förvarar man inte i kyla. Detta beror på att kokosolja har ett väldigt högt motstånd mot oxidering, det högsta av alla vegetabiliska oljor. I tropikerna är kokosolja alltid flytande eftersom smältpunkten ligger vid 24ºC. Därför skall man inte bli orolig för att oljan har fast form i köket där hemma, det är helt naturligt. Förvarar du den kallt eller svalt kan det vara klokt att ta ut den en stund innan du vill bre den på brödet, det blir lättare då.
I kylen just nu det stom stod i skafferiet (i en påse) är olja numer.
Tack för alla era svar! Jag är också lite nojjig mot att låta livsmedel stå utan för kylen…. men nu vet jag att det är ok.
Att skära kuber eller använda osthyvel var också smidiga lösningar om man trots det vill ha den i kylen.
jag har lite i kylen med, för jag gillar att tugga lite kokosfett nån gång ibland.
Jag har min i svalen! :) Då får jag perfekt "konsistens". Inte för hård (som den blir i kylen) men inte för mjuk heller.
Enligt personer som jag köpt cocosfettet ifrån tidigare kan man förvara det i rumstemperatur i ett par år t o m! Det har jag inte provat - det tar ju slut långt innan dess :)
Smart idé att skära fettet i portions-kuber!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag har ju all min olja (olivolja o rapsolja) framme med så för mig är det inga problem att ha rent fett framme (har mitt ghee också stående). Däremot så förstår jag alternativet att ha det i kylen för att kunna få tuggmotstånd. Min har i värmen förvandlats till rinnande olja
Jag har kokosfettet i rumstemperatur. Jag gillar att det är i flytande form nu i värmeböljan! Lätt att hälla lite i kaffet eller i någon sås.
Fast jag har råkat ut för ett och annat missöde när jag har tagit med mig fast kokosfett i nån liten burk med dåligt lock i handväskan, och så har det blivit varmare…
De gångerna är man glad om man har en skinnhandväska. Skinnet blir riktigt fint när man gnuggar in det rinnande kokosfettet. Mobiltelefonen brukar dock inte bli lika fin.