En fråga..
Hejhej, har en liten fråga… Är inte så jätte insatt i LCHF undviker bara äta kolhydrater och äter mycket fett, bor fortfarande hemma så är mer min kära mor som säger vad jag får och inte får käka
Men undrar hur mycket procent ska man få i sig på en dag av protein, kolhydrater, fett och alkohol. Var inne på den där sidan minmat.net och vart inte så jätte mycket klokare 
Tack! Jo har kikat in där men tyckte inte att jag fick nån direkt svar.. skulle gärna vilja veta hur mycket procent det ska vara 
Procenten handlar om procent av den totala energin, alltså kalorierna. Det är nästan enklare att tala om grammen istället men procenten ska helst vara ungefär 5E% kolhydrater, 20-25E% protein och 70-75E% fett.
Grammen blir 0-30g kolhydrater (eller vad man nu väljer), 1-2g rent protein per kilo kroppsvikt (inte köttvikt, kött innehåller ca 20% protein) och sen lika mycket eller mer fett än kolhydraterna och proteinet tillsammans. Räkneexempel: 20g kolhydrater + 105g protein (70kg*1,5g per kilo kroppsvikt) = minst 125g fett
(#4 - i minmat ser man resultat i både procent och gram… samt i diagram…
)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Okej tackWildrat! Är inte så jätte bra på matte men ska försöka räkan ut 
Alkohol?!?!
Det innehållet har jag allt missat i min kost!!

Mjo men det stod inräknat på minmat.net så skrev det som stod där

#6 Använder du MinMat.net behöver du inte räkna särskilt mycket, bara väga och skriva in det du äter. Sen är det ju bara proteinmängden som du behöver räkna men det är ju enkelt, din vikt gånger 1 = så mycket protein du minst ska äta, din vikt gånger 2 = maximal mängd protein (enstaka tillfällen gör det inget om du äter mer, det är inte farligt att äta mer protein, bara dyrt och onödigt).
Viktnedgången kan dock avstanna av för mycket protein.
Hej Schnigel, jag vill bara säga att i min trädgård är du inte välkommen, jag har satt ut fällor överallt, men hit till Kif är du jättevälkommen 
Gör ett försök att registrera in en typisk matdag i minmat.net och visa oss, så ska vi ge respons - hejarop eller äggkastning hehe.
Några få kilo kan vara svåra att bli av med, kroppen tycker inte du är överviktig, den är bara stolt över att den lyckats hjälpa dig att lägga upp en buffert inför svältperioder. Men ifall du mäter dig på några ställen på kroppen, så kommer du att märka att det blir en förändring där istället. I samma veva kan vågen till och med visa mer, så skippa den. Kroppen släpper onödigt vatten och byter ut fettmassa mot muskler, utan att du behöver lyfta en enda vikt. Det du!
Attans jag som vill äta salladsblad 
Tycker det är lite svårt att räkna ut hur mycket man har ätit och sånt där, har gjort på ett ungefär och det kan vara helt fel.. är inte alls bra på matte och mattmatiska enheter
Ägg får ni inte kasta på mig är jätte allergisk mot det ju!
Tack så jätte mycket, hur gör jag för att visa då? ska jag bara slänga upp sidan eller ska jag skriva av?
Har ju hållt på med LCHF i 3 månader nu, och har ju gått ner 10 kilo det är bara de 3 sista jag hoppas ska trilla av.. men det är häftigt det där med musklerna och allt!
Tack så jätte mycket för du hjälper mig!