Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1403 ggr
edgeman
0

Hur lite kolhydrater?

Hej!

Har liksom många fastnat för det här med LCHF-kost och påbörjade förra veckan att utesluta pasta och bröd och har gradvis blivit mer nitisk i kolhydratletandet.

Jag har lusläst siter och forum men en fråga jag har är vad händer om man får i sig en brödskiva? Är det katastrof? Bor under sommaren i grannlandet i väster och dom äter otroligt mycket bröd och ibland på frukosten har det slunkit i mig en av bara farten.

En fråga till; hur gör ni med öl & vin? Har ett stundande 50-års kalas i helgen. Vad dricker man? Torrt rött enbart?

[Pennylane1]
0

eller torrt vitt. Jag har just i kväll druckit en Spendrups bright, gick löst på 5 gram  kolisar

Bröd är inte så bra, du komemr lätt upp i alltför mycket kolhydrater, speciellt med mjukt bröd.

Branneli
0

Finns 2 kolhydrats-fattiga öl…..som jag hittat. Pripps pure & Spendrups bright !! ( jag tycker inte om vin)

Googla på gäst-landets systembolag, om det finns liknande…eller ta med öl härifrån, vetja !!

Cool ha det så kul på festen !!

edgeman
0

Tack för snabba svar!

Jag är heller ingen vin-fantast så det där låter ju helgrymt!

Vinmonopolet är ingen höjdare kan jag lova… inte i prissättning i alla fall! EN öl kostar ca 25-30 NOK… Dom pengarna kan man ha roligare för :)

Branneli
0

TJA 25-30 spänn….ta med hemifrån, som sagt,,,,Oskyldig

Berätta för värdinnan, att du provar/bytt till kolhydrat-fattig kost för att prova om du mår bättre av det….brukar ge förståelse Flört

Zepp
0

Ja altså jag är alltid pragmatisk.. man får göra det bästa av situationen och tänka på att minimera kolhydraterna så mycket det går.. bred rikligt med smör på mackan och ta ett rejält lass med bra pålägg så kanske det bara blir en skiva bröd!??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

edgeman
0

Branneli: Oja, det blri storshopping i helgen av alla de möjliga ting! Kött är också ohyggligt dyrt här! Det är redan gjort och faktiskt sant, har haft en strulande mage i flera år och de här två veckorna är de lugnaste på säkert tio år. Dessutom krävs det ju ingen special mat, på lördag blir det bara att hoppa över pastasalladen och potatissalladen och lägga på lite extra kött istället! Oerhört smidigt! :)

Zepp: Smart!

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Pennylane1]
0

#2 Carlsberg har ett lowcarböl också…Lite kanske det heter?

edgeman
0

Zapp: Underbar macka! Gjorde mig en liknande imorse! :)

Det blev ett lyckat kalas för övrigt och ett nyttigt sådant med!