Med tanke på hur otroligt skevt och köpt hela etablissemanget verkar vara, så känns Piratpartiet som en frisk fläkt. Fattar inte hur tyst det är i media om allt som händer kring vår integritet. Vi låter bolag kontrollera våra liv på ett sätt som gör polisen grön av avund. Det finns tydligen ingenting som prioriteras högre än upphovsrätt i dagens sverige.
Piratpartiet väljer den gröna gruppen i EU-parlamentet.
Rick Falkvinge i Gomorron Sverige. Börjar 11 min in i klippet.
#0, Testa att ta upp det på http://politik.ifokus.se.
Är inte medlem där och tänker inte bli det heller.
#4, Är man medlem på en ifokus-sida så kan man skriva på alla, utan att bli medlem på dom andra.
Har dock varken tid eller energi att diskutera saken där. Har fullt upp ändå.
Såg att musik är skyddat längre än uppfinningar. Intressant hur det ekonomiska intresset kan styra. Om jag uppfinner en bilmotor som går på luft så är den skyddad under en kortare tid än om jag skriver en låt till Idol 2010.
Varför är det sån't motstånd mot naturläkemedel från branschen? Man kan inte mönsterskydda en ört. Alltså misskrediteras det som funkat i hundratals år för att ge pillertillverkarna möjlighet att tjäna pengar.
Varför är LCHF så motarbetat? Du kan tjäna mer pengar på att sälja bantningpiller och undermålliga kolhydratblandningar jämfört med att sälja rent fett.
När sedan vi vanliga människor inte accepterar denna soppa av ekonomiska konstigheter så ska vi sättas under luppen. Genom att ta fram nya lagar ska vi tvingas in i fållan. Betala för skiten…
Så ser jag det.
Bra idé med ny tråd…och viktigt att vi här på KIF engageras politiskt kanske, iallafall för min del, då maten är i fokus här. Kan kanske komma fram till vem man röstar på i framtiden
PP är motvals ?
LCHF ÄR motvals