Leverrensning/rening bluff???
Sitter här lite illamående mitt i en leverkur som jag var tvungen att testa…bara för jag är så himla nyfiken.
Misstänker att det är ren bluff och efter lite sökande hittade jag det här - http://randomizer.blogsome.com/2006/10/23/mitt-stra-till-stacken-i-sann-folkbildningsanda/

Verkar som om metoden är skapad av en kvinna som heter Hulda Clarke. Hon påstår sig kunna bota alla typer av cancer men även HIV.
Eftersom hon var anmäld och jagad i USA så fick hon fly till Mexico…vet inte om de fått fast henne ännu. 
Jag har ingen aning, har bara hört talas om andra som gjort någon slags kur. Skriver inte Sanna Ehdin om detta?
Numer pensionär i Nynäshamn

Jo, det är samma kur.
Vad skriver hon då?
Jag har bara läst (här) om en kur där man skulle dricka ett avkok på bl.a kryddnejlika i 21 dagar. Det låter lite mildare än din kur;)

Min kur är ju mycket häftigare! 
Men tyvärr ren bluff (troligen). Men det är säkerligen nejlikskuren oxå. 
Går Du på bluffar Pasi? Det trodde jag inte 

Jag utforskar och testar bluffar! 

Dessutom fick jag chansen att prova magnesiumsulfat…utmärkt laxermedel, hehe! 
DET om magnsiumsulfat var nyttig kunskap… var köper man det?

Bara att beställa på apoteket….brukar ta en dag.
Om de frågar vad ni ska ha det till så svara - "Kosttillskott till min hamster…enkelt att blanda i färsen"….om de blir misstänksamma på att hamstern äter färs…säg att det är nötfärs!
Eller oxå kan ni ju säga att ni har förstoppning!
Tack Pasi, det där var klargörande!
varför denna misstänksamhet mot magnesiumsulfat? kan man bli misstänkt att vara "al qaida"medlem för att man köper det.jag menar kanske det är en beståndsdel i bombtillverkning.

Tror faktiskt inte att det är nån större misstänksamhet mot mgso4-köpare. Kan man göra nåt farligt eller olagligt av det så kan man oxå tillverka det själv väldigt enkelt.
Jag gick till apotekets hemsida och beställde medlet till min apotek, nästa dag fanns det där och det var inga problem.
Pasi - jag var nästan på väg att göra denna kur (fann den på vetenskap2000) - Jag är så DUM så jag trodde på detta när jag läste allting.
Tackar för Ditt test Pasi - nu behöver jag inte försöka.
Pasi - några andra små vetenskapliga tester Du gjort som inte fungerar?
Jag har testad den 2 ggr och inte lyckats, men tror att skräp som samlats i levern påverkar hälsan och tror att en fettrik kost sköter rensningen naturligt.
Mer diskussioner i ämnet finns på:
www.paleodiet.nu/forum/viewforum.php?f=12&sid=b9e6d98927f20442f70c4665799882f6 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.paleodiet.nu/forum/viewforum.php?f=12&sid=b9e6d98927f20442f70c4665799882f6
Tackar Oknox - skall läsa på ämnet

Nu tror jag bara att det är en trolig bluff….det kan ju hända att det fungerar, fast jag är skeptisk. Alla är välkomna att prova och sedan komma med resultatet.
maf55 - Nä, har inga mer bluffar på lager just nu! 
Pasi: jag har gjort denna leverrening och tyckte att det hjälpte men det kan ju också vara att levern har renats av denna kost istället, vad vet jag. Jag hade besvär med gallsten-smärtor i början av denna kost men de försvann med leverreningen.
Bluff eller inte så hjälpte det.
Jag har heller inga problem med min galla sen jag började med LCHF utan att behövt göra den där lerverreningen. Så för mig räckte det med kostomläggning.

Jag har heller inga problem med min galla - men jag opererade bort den för 4 veckor sedan…
Hade otroliga problem i början på LCHF perioden. Det är väl en massa processer som dras igång som legat i dvala under LFHC perioden - och det hade säkert kunnat gå bra, men jag har för första gången på jag vet inte hur länge inte konstant ont under höger revbensbåge!! Måste vara 20 år jag haft besvär. Blev rekommenderat att testa leverrensningen men vågade inte testa.
Jag vet inte om jag haft gallbesvär men när monkan säger höger revbensbåge blir jag fundersam för det är där hag haft besvär tidigare i mitt liv, lite ut mot armhålan. Jag har varit på många mamoskopier för den sakens skull utan resultat. gallan sa ingen något om. Nu har jag inga besvär sen länge så det kan finnas ett samband.
Jag vet inte om jag haft gallbesvär men när monkan säger höger revbensbåge blir jag fundersam för det är där hag haft besvär tidigare i mitt liv, lite ut mot armhålan. Jag har varit på många mamoskopier för den sakens skull utan resultat. gallan sa ingen något om. Nu har jag inga besvär sen länge så det kan finnas ett samband.