socker i fryst kyckling, varför?
När jag var och handla idag såg jag att det var socker i den frysta kyckling, nån som vet varför och om det finns någon som inte innehåller socker.
VAAA!! de hade ja ingen aning om, låter helt sjukt!
De ska ja ha koll på i fortsättningen.
Ska kolla på min kykling i frysen, återkommer om de finns socker i den. 

I princip all styckad fryst kyckling är mer eller mindre indränkt i sockervatten.
Kolla på köttmängden som ofta varierar mellan 75-90%.
Resten är alltså socker och vätska 
Varför, jo det är billigare än kycklingkött.
Om det står 80% kyckling som det gjorde på en påse jag såg, undrar man ju hur mycket som är vatten och socker av resterande 20%….
på coops blåvita står det vatten och salt för de resterande 20 %. Samtidigt är kh innehållet 0,1 % man undrar var dom kommer från, Det är ju väldigt lite men dock. Finns det i salt kanske?

Är det någon som vet om det är socker i den färska kycklingen också?

Socker o salt binder vatten helt enkelt.. på så sätt ökar vikten eller rättare sagt kilopriset minskar.. köp färsk kyckling istället o frys in!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Läs på om den är "marinerad" (dvs utspädd). I princip all fryst kyckling och en del färsk är det. Jag slutade köpa dem för länge sedan, tycker att konsistensen blir helt fel.

Jo det stämmer tyvärr faktiskt att fryst kykling har socker i sig. Vissa har t.o.m. E-ämnen
Det är antingen socker eller nån form av dextrose. Tycker SKITILLA om det men vad gör man??
#7 Så man kan alltså köpa färsk och frysa in? innehåller inte färsk nånna tillsatser då?? Synd dom är så dyra bara 
#8 Färsk kyckling innehåller inget sockervatten, däremot finns det fläskkött som gör det. Kolla alltid på vacuumförpackat kött, om det står att det är mörat eller marinerat så har de sprutat in sockervatten. Kolla alltid på köttförpackningen om det finns en innehållsförteckning, "marinerat" kött har alltid det.
Det senaste är att tillsätta en sorts förtjockningsmedel (modifierad stärkelse) till kycklingen för att kunna öka vattenhalten ännu mer.

Jag köper ALLTID färskt kött. Betalar gärna några kronor mer för att vara säker på att inte betala köttpris för bl.a. sockervatten.

Blä säger jag bara. Köper nuförtiden alltid färsk kyckling. Den smakar också godare.

Det är verkligen vad Michael Pollan kallar livsmedelsliknande produkter //foodlike substances
Fabricati diem, pvnc!
Kolla på min Lagerbäcks kyckling, och mkt riktigt så hitta jag dextros,,,usch! men på kolhydrat så står de 0 ?
e de så lite så de inte går o mäta upp eller? men om de e så lite varför skulle man ha i de över huvud taget??
Va trött ja blir, nu kan man inte köpa fryst kyckling heller, får bli färsk i fortsättningen trots att den är dubbelt så dyr,,grrr
det är nog en ytterst liten mängd, coops frysta kycklingfiléer har iaf inte socker, iallafall inget angivet som jag skrev ovan.

Jag köpte kyckling på Willys igår, dom sålde ut 900gram för 29,90. Jag vet att där är socker i, men har verkligen inte råd att köpa färsk kyckling när det kilopriset ligger på 100lappen. =/
Vad ska man göra? Hur mycket kolhydrater blir det om endast 80% är kyckling?
det mesta är ju vatten, du har ett par exempel på kh-halt ovan! (0,1 samt 0 )

Det är ett elände nu när man börjat läsa på förpaktningarna, kommit på att det mesta innehåller tillsatser både högt o lågt!

#16 Köpte oxå kycklingfiléer för 29.90 på Willys idag. Man undrar ju vad dom resterande 20 % står för eftersom bara 80 % är kyckling… men som sagt… vad gör man om man inte alltid har råd med färsk som är dubbelt så dyr för hälften så lite? 

Nja inte riktigt dubbelt så dyrt eftersom du köper 20% vatten