Alli och LCHF
Hej, någon som testat Alli ihop med LCHF? Kan man få effekt av detta? Desperat till semestern!
Ja, eftersom LCHF är till största delen fett kommer du att ha kronisk diarré, vilket troligtvis kommer leda till undernäring och näringsbrist.
Se även http://www.kostdoktorn.se/alli-banta-med-oljig-utsondring

Alli funkar som så att fettet i kosten inte tas upp av kroppen, att då äta en diet med mycket fett (LCHF) är med andra ord inget man ska göra.
LCHF är inget du ska använda som quickfix för att tappa några kilo till semestern, då funkar svält bättre.
Ja, fy f-n för alla påfund de finner på för att skörta upp desperata människor. Tänker inte på dig, mcarlen, utan rent allmänt. Hur mycket pengar har man (läs: jag) inte lagt ut på viktreducerande medel under livet, när det bara var att äta gott som gällde???
Det sjuka med Alli är att det hindrar kroppen från att ta upp fett, men för att inte få diarré, så ska man äta en lågfettskost. Vafan ska man då äta tabletterna för?? Och var ska man få energin ifrån - kolisar?
de ska väl funka som antabus, man ska avhålla sig från fettet. Somliga klarar väl inte det utan att ha tabletterna och "faller" man så fixar tabletterna till det. Det är väl en rätt god tanke om den inte hade varit alldeles galen! 

Hade ett för högt fettintag varit orsaken till viktproblemen hade Alli varit ett bra preparat (kortsiktigt dvs) men vi vet ju att så inte är fallet.
En reflektion är att mcarlen inte är desperat, för ren desperation hade lett till ett genuint försök att ändra kost och låta det ta den tid det behöver.
Det är snarare så att det handlar om att knäppa med fingrarna och få sig en smalare kropp serverad, eller?
Finns det inget piller som funkar som antabus fast mot kolhydrater? Alltså att om man faller dit o äter för mycket kolisar så får man diarréer?

#7 jag har för mig att det finns men jag vet inte hur det funkar och framförallt vilka biverkningar det har.
Det är väl ändå bäst att inte äta kolisar från början, eller? ;-)
#8 jo absolut är det bättre att bara skippa kolisarna utan piller. Och jag behöver inte ett sådant för egen del. Men jag kan tänka mig att det finns de som inte kan sluta att kolhydratfrossa om de inte får en obehaglig biverkan av det. För dessa vore det bra att under en (kortare) tid ta ett piller kanske

#/ Det finns ett sådant, kallas för nu eller nuform har jag för mig. Jag funderar starkt på att använda de när jag åker utomlands till hösten. Men om intaget av kolhydrater är närmast obefintligt så finns ingen anledning att använda det.
#10 Finns det på hälsokost här i Sverige? Jag har nämligen en väninna som funderar på att börja med LCHF men hon klarar inte att bryta sitt sockermissbruk. Det skulle nog vara lättare för henne med ett antabus så hon blir tvungen att sluta. Har någon testat detta piller? Biverkningar? Vågar man rekommendera det?
du kanske kan skriva ut det då
liten lukrativ rörelse vid sidan om…
Ok, så Glucobay är OK, att äta då? Jag har några tabletter kvar sen förr. Det funkar dock endast mot stärkelse och inte rent socker.