ICAs frö-knäcke!!
Ett tips.. ICA supreme ekologiska knäcke: Tre frön och havsalt. 33 g kolisar per 100g, och per skiva (ca dubbla strl av ett finncrisp) ca 5 g kolisar!
Jag har svårt att börja dagen med ägg o bacon, så nu kör jag ett sånt här underbart gott knäcke med goa pålägg ist. frukostproblemet löst för min del…
Är det sant?! Då blir kära sambon glad. Ska genast införskaffas så det blir lite variation på frukosten. :-)
för mycket kolhydrater för mig…håller mig till max 10g/dag
http://www.winthers-skafferi.se/

Kan nog vara tillräckligt för att stoppa upp en viktminskning för många.
Det blir en onödig insulinspik på morgonen.
Dessutom finns det inget nyttigt i att äta fröer oavsett vad brödindustrin försöker slå i oss
Flatbröd har bättre kolhydrathalt, 3,5g per skiva.
Jag har också svårt att vara utan morgonmackan. Jag brukar blanda 7 msk helt linfrö och 7 msk krossat linfrö med vatten. Låter det stå och svälla en stund tills det blir till en "gegga". Brer ut på en plåt, det blir 7 st runda bröd 3-4 mm tjocka. Gräddar i ugnen 175 gr tills brödet känns torrt i mitten. Äter en smörgås om dagen så det räcker att baka en gång per vecka.

Man kan köra Low Carb brödet annars, 2,7g kol/skiva.
Brukar rosta en skiva varannan dag ungefär, till kvällen alltså.
Jag har också svårt att vara utan morgonmacka. Körde nötbröd i vintras och det var helt ok. Nu på sommaren kände jag för en förändring och det blev Wasabröds Crisp'n light - den i grön förpackning. 3,7 g kh/skiva. En sådan skiva med MYCKET smör och annat pålägg ger vad jag behöver till frukost - håller mig lätt mätt till lunch.
Sedan håller jag nere antal kh till de övriga måltiderna och klarar mig oftast på 12 g kh per dag.
tipsar här med om mitt tunnbröd som finns i brödrecept: tunnbröd, alt. till finncrisp: läs inlägg tio och mot slutet, där är allt spannmål borta. enbart linfrö och sesamfrö som ger lite kolisar.
Smörgåsrån(=2g) med massor av smör och ost.

#0 meatlover
Tack för ett bra tips! Tack för att du ville dela med dig av det.