Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 5981 ggr
meatlover
0

ICAs frö-knäcke!!

Ett tips.. ICA supreme ekologiska knäcke: Tre frön och havsalt. 33 g kolisar per 100g, och per skiva (ca dubbla strl av ett finncrisp) ca 5 g kolisar!

Jag har svårt att börja dagen med ägg o bacon, så nu kör jag ett sånt här underbart gott knäcke med goa pålägg ist. frukostproblemet löst för min del…

Mmial
0

Är det sant?! Då blir kära sambon glad. Ska genast införskaffas så det blir lite variation på frukosten. :-)

Lena123
0

för mycket kolhydrater för mig…håller mig till max 10g/dag

http://www.winthers-skafferi.se/

dufva
0

Kan nog vara tillräckligt för att stoppa upp en viktminskning för många.

Det blir en onödig insulinspik på morgonen.

Dessutom finns det inget nyttigt i att äta fröer oavsett vad brödindustrin försöker slå i oss

Wildrat
0

Flatbröd har bättre kolhydrathalt, 3,5g per skiva.

ullared
0

Jag har också svårt att vara utan morgonmackan. Jag brukar blanda 7 msk helt linfrö och 7 msk krossat linfrö med vatten. Låter det stå och svälla en stund tills det blir till en "gegga". Brer ut på en plåt, det blir 7 st runda bröd 3-4 mm tjocka. Gräddar i ugnen 175 gr tills brödet känns torrt i mitten. Äter en smörgås om dagen så det räcker att baka en gång per vecka.

Monky
0

Man kan köra Low Carb brödet annars, 2,7g kol/skiva.

Brukar rosta en skiva varannan dag ungefär, till kvällen alltså.

Icegirl
0

Jag har också svårt att vara utan morgonmacka. Körde nötbröd i vintras och det var helt ok. Nu på sommaren kände jag för en förändring och det blev Wasabröds Crisp'n light - den i grön förpackning. 3,7 g kh/skiva. En sådan skiva med MYCKET smör och annat pålägg ger vad jag behöver till frukost - håller mig lätt mätt till lunch.

Sedan håller jag nere antal kh till de övriga måltiderna och klarar mig oftast på 12 g kh per dag.

[Pennylane1]
0

tipsar här med om mitt tunnbröd som finns i brödrecept: tunnbröd, alt. till finncrisp: läs inlägg tio och mot slutet, där är allt spannmål borta. enbart linfrö och sesamfrö som ger lite kolisar.

mio80
0

Smörgåsrån(=2g) med massor av smör och ost.

birma
0

#0 meatlover
Tack för ett bra tips! Tack för att du ville dela med dig av det.