Värmeslag av äggmjölk??
Jag har haft äggmjölk i kaffet under en längre tid. Men nu när solen är varm redan på morgonen så känner jag inte för varm frukost, därför har jag kört äggmjölkslatte. När jag har druckit den så blir jag knökhet och svettas floder en bra stund efteråt.. är det fettbrasan som brinner för glatta livet eller är det någon annan reaktion? Jag använder smör i min äggmjölk och inte kokosfett om någon undrar.
en nyfiken fråga: har du alltså KALL ägglatte? 
#1 Jag uttryckte mig lite tokigt. *skratt* Jag menar att jag inte vill ha stekt frukost utan helst skulle dricka kaffe bara på morgonen. Därför kan jag dricka ägglatte istället.
Ingen som råkat ut för samma sak? Märligt, måste vara ngt fel på mig. 

Kan det vara så att drycken är varmare (och kanske mer energirik) än din vanliga frukost eller att du får i dig den snabbare?
#4 Ja så kan det ju iofs vara… men jag brukar ju dricka kaffe och te ganska snabbt utan att bli kokhet och svettas. Men som sagt det kanske beror på energimängden i äggmjölken. 
Många av oss blir ju varmare rent generellt, av att äta lchf. Så har det blivit för mig också. Jag har i hela mitt liv varit frusen - särskilt om händer o fötter - men är numera alltid behagligt varm.
Så det är nog fettet / innehållet i äggmjölken som aktiverar din kroppsvärme när du druckit den. Och nu när sommarvärmen hittat hit så märks det kanske också extra mycket.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag är supernöjd med att äntligen ha blivit varm. Trodde i herrans många år att jag hade dålig blodcirkulation eftersom jag ständigt frös och hade iskalla händer och fötter. Nu för första gången i mitt vuxna liv är jag behagligt varm och det känns skönt.

Jag brukar också dricka äggmjölk till frukost och jag använder cocosfett.
Jag blir jättevarm efter bara en kort stund efter jag druckit det så det är nog cocosfettet. Det ska ju öka förbränningen så visst kan det vara så.
Jag märkte det för några dagar sedan att jag när jag druckit morgonlatten (på äggmjölk) så svettades jag jättemycketundertiden och en lång stund efter. Men jag tänkte bara på att jag drack den rätt snabbt. Jag har inte kokosfett utan bara smör i min.
Jag återkommer nästa vecka då jag ska börja med äggmjölk (igen). Den här gången med kokosfett :D
Fryser konstant när tempen är under 20 grader ca. Över 20 grader är jag istället nästan alltid för varm.
Har med andra ord en ganska värdelös termostat i min kropp.
Kokosfett ökar förbränningen i levern och skapar extra värme, i alla fall enligt LCHF-motståndaren Fredrik Paulún.
Jag blir oxå väldans varm när jag dricker min äggmjölk, MKT varm.
Ska bli kul å se till vintern, jag som alltid varit frusen..
Dom flesta skriver att dom blivit varma & använder kokosfett i sin äggmjölk men det verkar funka lika bra med smör eftersom det är det jag använder.
Jag kan bara använda ½ tsk kokosfett eftersom jag annars får magras. Men lite kul att se att flera faktiskt blir kokheta som jag av äggmjölken, jag var alltså inte ensam?!!