onormal svettning
finns det NÅGOT som kan minska detta att jag svettas så otrooligt mkt i ansiktet?
det är ett handikapp för mig så ni anar inte, nästan värre än att jag har några kilos övervikt.
jag tränar ju en del och när jag är på gymet eller springer så lider jag inte av det, även om jag är den som det rinner mest om.
men i alla andra situationer - t.ex på spårvagnen har det blivit en psykologisk grej oxå tror jag, så fort jag kommer in så bara forsar det fram i ansiktet och från hårbotten, det rinner verkligen. och det känns som att alla tittar på mig och undrar om jag har nån sjukdom eller nåt??
även i andra sociala sammanhang är det MKT jobbigt.
som tur är så luktar jag inte illa alls, utan det är ju liksom bara vatten (o salt) som rinner om mig.
jag dansar ibland, vilket jag älskar, och det är RIKTIGT jobbigt när jag sätter igång att svettas då, blir även röd i ansiktet, men det kan jag leva med. det blir som att jag inte "lever ut" i dansen så mkt som jag vill, för att jag försöker att inte svettas så mkt:(
jag vill helst inte använda någon kräm eller så för att motverka, utan letar desperat efter något som hindrar svettningarna innifrån. men hur sjutton ändrar man i centrat i hjärnan som reglerar svettningar??
känner mig ibland som en klimakterietant (jag är 32 så det ligger förhoppningsvis en bit fram?!) för det känns verkligen som vallningar. som en het ström av lava som vällar upp inom mig. ibland helt utan orsak o trots att jag sitter eller t o m ligger still i sängen.
under de första veckorna med lchf tyckte jag mig märka att jag slapp dessa svett/värme-attacker under natten, men nu är det samma igen.
det hindrar mig även från att njuta av sommar o resor till varma länder (vilket jag eg älskar) men bara tanken på att lida av svettningar gör att jag begränsar mig.
vem sjutton kan man vända sig till för ett sådant här problem?