gokväll 2/12
Missade i morse, så jag får önska gokväll istället!
Regnigt, trots löfte om uppehåll. Sens moral: Lita aldrig på en meteorolog!
Noterade att "godmorgon-gruppen" har bytt namn, numera får man gå längst ner i listan om man vill önska god morgon, etc.
"still lost in space and time"

Jag manglar aldrig, så en varmmangel skulle vara det sista jag önskar mig… Jag tycker det känns onödigt, då lakanen ändå blir skrynkliga efter en natt… Har rationaliserat bort strykningen också, strykjärnet åker fram högst 1 gång i halvåret… 
Men jag känner några som säger att ingenting går upp mot att få krypa ner mellan nymanglade lakan… 
"still lost in space and time"
God kväll! Här regnar det också, har gjort det hela dagen.
Jag skulle vilja ha en mangel till mina dukar. Men jag har inte plats, har ingen stor tvättstuga. Jag maglar inte heller lakan , tycker som du odezza.
När jag vi har högsäsong på jobbet brukar jag unna mig att lämna våra lakan till tvätt och mangel, det är den bästa lyx jag vet !!
För mig är det lyx med ett välorganiserat linneskåp.
Det behöver inte innebära att jag manglar lakan.
Att kunna ta fram en välmanglad duk när man snabbt behöver fixa innan det kommer "oväntade gäster" tex
Det jag söker är en varmmangel och då manglar man även kläder om man vill. Det går fortare än att stryka.
Mamma hade det och jag har saknat det sen dess.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har faktiskt en mangel - en kallmangel som vi fick i bröllopspresent 1986 och det är inte använd många gånger… Det är mest mamma som använder den när hon kommer på besök, men visst är det skönt med manglade lakan och dukar. Läste någonstans att lakanen håller sig rena/fräsha längre när de är manglade eftersom man pressat ihop fibrerna. Vet inte om det stämmer eller ej
Det är skönt med manglade lakan och vackert med manglade dukar. Jag brukar köra ett mangel och strykrace bortemellanåt. Förra helgen stod jag i källaren i två timmar. Då poppar jag CD-skivor eller har radion på. Kläder utan knappar eller blixtlås går utmärkt att mangla…har en kallmangel. Linnekläderna blir helt OK.