Är ni me på utmaning? =)
Har tänkt på en sak… läste här:http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5407f97b-900b-44e8-bb41-2cc08d5c392d att det förmodligen inte var många som åt semlor på fettisdagen….
Nu till det jag tänkte på… finns det nån här som kanske kan komma på ett alternativ till just fastlagsbullen… den är ju SÅ SÖÖT och GOOD
Tjocka oopsies kanske med lite grädde och hyvlad hemmagjord mandelmassa kanske?
Jag utmanar er att komma på ett alternativ så kan vi hjälpa varann kanske? Om det nu skulle vara nån som tycker om dom.

Jag äter nog hellre en god salamikorv tror jag.
Vet inte om jag tycker det känns så viktigt att hitta ersättning för sötsaker. Kanske många behöver vänja sig av med sött och det här kanske bara triggar en massa?
Vill verkligen inte vara otrevlig men det känns lite fel att försöka hitta på alternativ till socker och kolisar när det egentligen är den livsstilen man vill vända ryggen i och med att man går över till lchf.
Äsch, jag åt en semla på semmeldagen, den var söt och god …och oändligt tråkig. Något som man äter en gång om året är kanske inte så där väldigt intressant att finna ett alternativ till?

Tillhör man de som skulle må rent fysiskt illa av semlan pga ökad känslighet för socker kanske det kan vara intressant med något substitut, personligen tror jag dock inte generellt på att "imitera" sötsaker med något lite mer LCHF-anpassat, för mig var det nödvändigt att bryta med ovanan att äta efterrätter och fika helt och hållet.

Gjorde ett försök i våras. Se den här tråden

Kan hålla med er alla i det ni skriver men samtidigt så handlar allt om balans och att äta kontrollerat ÄVEN av LCHF, så jag tycker visst det är viktigt att man hittar substitut för dom som vill fortsätta med det! Men visst, ni som valde LCHF för att komma ifrån sötsuget ska ju absolut inte heller försöka er på substitut
tack för ni läste min tråd!

Har du fått ihop nåt bättre recept än mitt än?

#6 Hehe nä du det har jag inte… men jag ska ABSOLUT prova dina! Det kan jag säga!!
*yummie* Tack för tipset 
jag testade din bulle nobban men den fick mig att må lite illa…. testade även oopsies, det tycket jag var lite godare… men ett berg vispgrädde med riven mandel utrörd i lite varm grädde och lite sukrin och så pudra med kanel (utan bulle alltså) duger bra för min del
Temlor e oemotståndliga tycker Ture 

Oj gyllenetider, det var tuff respons du fick. Hur mycket recept finns det inte på detta forum som imiterar sötsaker? Vi som inte har sysslat med LCHF så länge drömmer, fortfarande om tillåtna sötsaker och det är väl ganska naturligt. Hoppas du får fatt i ett riktigt bra recept!
tuff respons? Vad menar du med det?

#11 Nja, istället för att få recept fick gyllenetider veta att det inte är intressant att hitta alternativ till en sådan styggelse.
Din idé utan bulle verkar jättegod. Den ska jag testa om jag festar till det.
hon fick ju recept? Både av nobban och av mig… sen att EN "dissar" eller vad man ska kalla det , så är det väl alltid…

Det har du helt rätt i. Hon fick lite extra support av mig bara.

#9 Hehe kunde inte sagt det bättre själv 
#10 Jo man gör ju det… letar efter alternativ… men jag ska prova nobbans alternativ. Lät helt ok ju! Och du är väl för go som gav mig support hihi! Tack!!
Och tack allihopa för era svar!! 

#15 Men gör en mndre bulle med mindre mandel annars orkar du inte 

#16 Hehe japp det ska jag. Innan hade jag sagt att "Tss klart jag orkar" men det verkar som magsäcken krympt igen lite sen jag började med LCHF…. så det får nog räcka med en mindre bulle hehe.