En fråga om Oopsies
Är det nån här som vet om man kan rosta Oopsies i brödrost?? Det borde ju gå eftersom man gör dom i ugn men jag blir så osäker när jag tänker på osten…
Jag gissar på (och hoppas) att det går 

Jag gissar också att det går. Prova, vettja!

ja, kanske , det går i alla fall att göra jättegoda varma mackor av dem!

#1 Hehe ja jag tänkte prova idag faktiskt
Tänkte göra några picnicmackor hehe.
#2 Men smälte dom inte då eller dom höll sig som "bröd"?

Jag tog ut dem från ugnen och placerade dem genast på ett bakplåtspapper , på en annan plåt. Drog på tomatpuré, lågt kolhydrat, sedan kalkonkött m chilismak plus mycket ost.
Hade smaksatt oopsisarna med oregano när jag gjorde dem.
In i ugnen, ca 225 g i ca 5 min. De höll ihop som "bröd" o blev super gott!!! Favvo!!

#4 Weee vad kul att höra… håller på att tvätta idag och ska ha nån köttfärssås eller köttfärsgryta till middag så får se om jag hinner göra Oopsies ikväll… isf ska jag prova att rosta dom i brödrosten så skriver jag här sen om dom höll ihop eller inte. Hoppas det bara för annars vet jag inte hur jag rengör brödrosten från all smält ost
hahaha.
Förresten… vet ni hur länge Oopsies håller? I kyl eller i rumstemperatur? Kan man frysa dom tro? Nån som provat?

Jag har en gubbe som också äter lchf, 6 st oopsisar går åt på en gång!
Så jag har inte testat att lagra, men tror att jag läst att de ska lagras mellan bakplåtspapper i kylskåp. Tror nog att det går att frysa på samma sätt.
Men råkar du lämna dem framme för länge så blir de torra och spröda!!!

#6 Hmm hehe då kanske man ska "råka" glömma dom nångång då… men blir dom inte lite "gamla" då? Jag menar bara att det är ju mjukost i dom. Fast iomed att man bakat ut dom med både äggula och äggvita så blir det kanske inte samma sak som om man skulle lämna enbrt ost eller ägg ute i rumstemperatur.