Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 908 ggr
fiskenihavet
0

Fakirätare

Ni som äter fakir: hur får ni i er tillräckligt med fett? För mig blir det alldeles för mycket protein och förstoppning…

andreas0
0

#0, Det är väl bara att ta lite fett och äta? Smör går att ätas med sked i värsta fall. Tungan ute

Själv har jag en köttkvarn och när jag gör köttfärs så maler jag ner lite underhudsfett från gris tillsammans med köttet, vilket gör köttfärsen fetare än något man kan få tag på i livsmedelsaffärerna. Riktigt gott.

sepersl
0

själv kan jag inte äta fett rätt upp och ner. Min räddning är äggmjölk; 2ägg, 2dl vatten och 50smör som jag dricker till frukost varje dag till mitt kaffe som kaffe latte.

mamminini
0

Jag får nog också i mig mer protein i förhållande till fett, tror visserligen att jag kör mer UFO än fakir egentligen pga kaffet……Kör också med äggmjölk, men jag vet inte riktigt hur mycket det blir per gång för jag gör en laddning på 1½ liter och förvarar i kylen för jag orkar inte stå och göra äggmjölk varje gång jag ska ha det.

Till 1½ liter använder jag:

10 äggulor

200g smör

11 dl kokhett vatten

Till mina äggmjölkslatte som jag dricker till frukost använder jag 2½ dl färdig äggmjölk och ca 1 dl bryggkaffe. Sen använder jag det även till kaffe om jag dricker någon kopp under dagen.

Jag har valt att ta bort äggvitan för jag tycker det smakar för mycket ägg annars + att jag drar ner på proteinet när äggvitan inte är med.

fiskenihavet
0

Tack för svar. Undrar lite nu med äggmjölk, det funkar bara i kaffe eller the va (dvs ätbart endast så)? Har inte provat det och dricker inte kaffe, har ni det till nått annat?

Annars "puttar" jag vidare tråden. Glad

andreas0
0

#4, Det går alldeles utmärkt att dricka äggmjölk som det är, speciellt om man har rätt smaksättning.

Tar man lite kakao i t.ex. så smakar det som vanlig varm choklad.

spadermadam
0

Jag tycker fett är gott Skäms

När jag har ätit klart en måltid så slickar jag i mig allt fettet som finns kvar på tallriken. Stekfett häller jag över maten och sörplar i mig med sked om det behövs.

Smör och/eller cocosfett i kaffe och te många gånger om dagen.