Bananbrownies
2 mogna bananer
1 dl hasselnötter
125 g smör
2 dl socker
150 g mörk choklad
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
Lägg bakplåtspapper i en långpanna.
Mosa bananerna. Rosta nötterna i en torr het stekpanna. Blanda smör, socker och chokladen bruten i bitar i en kastrull. Värm på svag värme under omrörning tills chokladen smält. Ta kastrullen från värmen. Blanda i bananer, nötter och söndervispade ägg och rör om tills allt är blandat.
Tillsätt mjölet blandat med bakpulver och kakao och rör till en jämn smet. Bred ut smeten i långpannan.
Grädda i 30 min 175 grader. Låt kallna och skär i bitar

Detta låter verkligen inte som nåt LCHF…. hur många kolisar per brownie???
Oj det har jag ingen aning om. Räkna gärna någon. Men goda är dom iallafall

Låter jättegott, men jag skulle inte våga äta ngt sådant! Härligt, härligt men farligt, farligt..uhh..
#0, Det där är ju nästan bara kolhydrater, en massa av dom. Det är säkert ett gott recept, men att tipsa om det på en lågkolhydratsida är nog inte någon vidare ide. Testa att tipsa om det inne på http://matlust.ifokus.se istället, där finns det nog många som uppskattar det.
Det var ju synd, trodde det var LCHF-vänlig, annars låter det mycket gott, kanske baka till familjen.
ännu ett sockerrecept! Två bananer, två dl socker plus 150 gram choklad och 1 dl hasselnötter! Jösses…
Vetemjöl också!!!
Detta recept borde märkas med röd varningsflagg!
Men förlåt då, det blev 20 kakor inte så stora så jag tänkte att EN till helgens fika inte var så farligt.
här undviker de flesta helt: frukt, spannmål (mjöl) och socker, även på helgen, så det är nog inte många härinne som skulle äta det.
#8 Konstigt, för när det var fettisdag så läste jag om flera här inne som ätit semla med både bröd och mandelmassa = mjöl + socker
Jag roade mig med att lägga in receptet i minmat och det blev 362 gram på kakan.Då tog jag bara 100 gram choklad för den osötade choklad de har har ganska mycket kolisar det finns med lägre. Det blir alktså 18 gram per kaka, vilket är närapå den gräns på 20 gram som många har per dag. Väldigt många har ner till 5 gram och några ännu mindre.
Att MÅNGA åt semlor med riktig mandelmassa och socker här tror jag inte. Det fanns en del LCHF recept där man ersatte sockret med sukrin eller stevia… och brödet ersattes med diverse olika experiment.