Målvikt?
Hur många är det som når målvikt med LCHF? Det verkar som om de flesta har lätt att gå ner i vikt mycket i början men det snackas lite om det sk. jämnviktstillståndet. Hur många här anser ha nått sin målvikt?
Jag har bara hållt på 3 veckor och första veckan var mycket omtumlande av hur jag mådde men jag gick ner 3 kg och det kändes häftigt. Däremot har vågen stått stilla sen dess. Jag tränar löpning och styrka (och har alltid gjort det så det har inte blivit mer muskler men de syns tydligare nu när fettet har minskat
). Jag väger idag 63,4 kg och är 168 lång. Skulle vilja väga 61 kg. Har ni råd på vägen.
Det är en sak till jag undrar över. Jag har fått en anna känsel i munnen. Tänderna känns otvättade, dvs sträva på insidan. Konstig känsla. LCHF kosten borde ju vara betydligt bättre för tänderna.
Jag har läst på foumet ett tag och sett ett antal som gått ner till 'målbikt' iofs hade kanske inte alla ett sådant mål ifrån början men de har gått ner en h el del. Oftast lämnar de ju forumet …… och med tillströmnngen av nya medlemmar som behöver råd och hjälp så är det inte konstigt alls att det är de som syns.
I mitt fall har jag en man som 'gått i mål' och fortfarande går ner. Tyvärr är jag något långsammare (läs ÅR!) men det kryper neråt då och då.

Hej! Nej, jag är inte där än men det går så sakteliga neråt och minskar jag inte mer så är det så. Vad jag reagerade på var att du känner dig strävare på tänderna. För mig är det precis tvärt om. Märker direkt om jag äter något sött, då får jag päls på tänderna.
Jag var i princip nere på en vikt där jag kände mig helt OK, vilket var 65-67 kilo (jag är 1.57 lång).
Sen gick jag upp igen pga sockerberoendet och dess verkningar. Idag väger jag 72 men håller jag mig borta från sockret och för mycket mjölkprodukter så går jag neråt igen.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag har nått målvikten och väger nu som innan jag vart gravid. MEN har nu satt en ny målvikt att ta bort ett par kilo till.

Jag har oxå en målvikt men det är långt dit. Då jag började med LCHF så insåg jag att jag inte åt rätt så jag har dessutom inte gått ner något. Kanske ska sätta ett nytt start datum…. nu när jag vet.