Hur många äter Oopsiesar?
Nyfiken på hur många av oss som äter det dagligen (eller nästan dagligen)
Hos oss äter vi det på morgnana och i rulltårta, räkmacka mm.

Nä, jag gillar inte ost.

Förut åt jag det jämt, men nu är det mer Sesambröd som gäller lättare och snabbare att baka och stadigare att hålla i. Gör rulltårta på opsismeten ibland.
Jag brukar göra toast av Oopsies. Jag har nyligen upptäckt det här brödet. Men som vanligt bröd tycker jag det är för svampigt.
Tänkte göra rulltårta och prova att göra lite "petit-choux"/muffins av det.
Nej, jag äter det inte, har provat och det var helt OK men brödätandet har jag lämnat bakom mig. Tänker inte ens på det.
Jag åt det tidigare, men har nu upptäckt nötbröd, som smakar bättre och som håller mig mätt länge. Blev snabbt less på smaken.

Äter ibland som smörgås.
Speciellt då familjen bakat bröd. Då är oopsies eller ostplättar det som skyddar mig från mitt morrande kolhydratsmonster.

Till det ska dock tilläggas att jag för ett år sen inte kunda vara kvar i huset alls om de skulle äta bröd.
Långsamt leder också någonstans, som det heter i visan

Det händer att vi gör rulltårta på oopsie-smet, vaniljsmörkräm och hallon/björnbär till helgen för den äter hela gänget.
/Fjällmor
Jag har inte ätit en smörgås sedan jag började med LCHF för 4,5 månad sedan. Har dock tänkt prova oopsies och nötbröd någon gång.

Jag har bakat det en gång och tyckte sådär om det. Familjen glufsade glatt i sig det dock. Jag saknar inte alls bröd och därför bryr jag mig inte om att hitta nya recept på just bröd.

Saknar inte heller bröd men igår provade jag oopsies för första gången på vår studiecirkel. Var väl ungefär lika intetsägande som franskbröd så det passar säkert till smörgåstårta
funderar på om man inte kan göra oopsies och fylla med den där vanillaisen… sticka in en tyll och sprrrruuuuta in så den närapå spricker!

Åt oopsies dagligen ett tag i vintras men tröttnade lite på det. Nu var det länge sen jag åt men kanske nått jag kan tänka mig att äta igen snart.
"You just have to belive…"

Har haft det som botten både i smörgås- och gräddtårta och om hamburgerbröd men det är inget jag äter dagligen. Tårtorna funkar alldeles utmärkt att bjuda kolhydratätare på.
Jag har precis tagit ut en plåt oopsies ur ugnen, ska göra räkmacka imorgon. Det är tredje gången jag bakar oopsies, så jag äter dem inte så ofta. De är bra att lägga pålägget på, men de smakar inte så mycket tycker jag.
Emellanåt, smakar lite mycket ägg för mig men försöker lära mig hur jag ska göra, vilken ost etc…

Är de alltid i konsistensen som en wettextrasa?
Eller kan man göra nåt för att få lite stadga i dem? Rosta dem? Ha i havrekli?
Och smaksättning?.. Vad gör ni?
Jag gjorde en smet rakt av, bara salt i. Blev fluffiga disktrasor att ha som underlägg till smör och ost (bra så, som alternativ) men jag vill ha lite motstånd.
harvrekli skulle jag inte rekommendera… sesamfrö kanske… eller strunta i oopsiesarna och gör sesambrödet i stället. Onödigt att göra nåt man tycker smakar som disktrasor!
Lembasbrödet är ett annat som inte heller smakar disktrasa…

Oopsies passa bra som utflyktsmat, två oopsies med pålägg emellan.
Jag tror att de flesta "bröd" gjorda på fett och ägg mår bra av att lika luftigt. Om man stoppar ner dom i plastpåse så blir dmo lätt svampiga och sladdriga. Se'n funkar det helt OK att rosta bröden också. Man får rosta på kortare tid bara…
Jag brukar låta dom ligga framme o torka över natten, då blir det mindre disktrasa o mer bröd över dom!
Jag brukar baka polarbröd en gång i veckan ungefär, dubbla receptet och det blir då en långpanna som jag sen skär i bitar. Jag tycker dom är godare än oopsies.