Nu är det dags för helg igen, tiden går så fort.
Den här helgen är speciell för mig, jag gillar att tända ljus, men jag tänker också på julens budskap om Guds Son som kommer till jorden varje jul utan att de flesta verkar bry sig om att det är orsaken till att vi firar jul.
Den här julen blir annorlunda för oss. Det är nu bara två veckor kvar tills flytten och vi har väl packat halvvägs. Hädanefter är det bara att fylla lådorna utan att tänka att det är något som vi kan behöva. Någon liten ljussstake kommer jag ändå att få upp i något fönster. Den är väl bara att ta i handen till nya huset.
Jul i nytt hus blir förstås spännande, men jag ser framför mig ett kaos av lådor som inte går att packa upp för att det saknas förvaringsmöbler osv…roligt blir det i alla fall.
Tur att julfriden kan infinna sig mitt i kaoset…
Numer pensionär i Nynäshamn

Ska sätta upp mina julljusstakar i fönstren idag… dom brukar jag låta vara kvar ända till sista februari.
Lycka till med flytten, Margareta. Förstår att lite kaos kan uppstå, men det är väl ingen som begär att du den här julen ska ha allting pyntat och på plats… 
"still lost in space and time"
Trevlig 1. advent säger jag med. Jag har tagit fram ljustakarna och stjärnorna och handlar lite röda blommor för att få lite stämning.
Jag hade en liknande jul för 9 år sedan, när vi flyttade sist. Men allt går om man inte har för stora krav på sig själv. Allt behöver inte vara tiptop, viktigaste är att man har julefrid och mår bra.
Ojoj, flytt mitt i vintern…var rädd om blommorna. Hoppas du hinner känna lite frid bland alla flyttkartonger, nu innan flytten också. Första advent är lite speciellt tycker jag. Själv har jag fått upp adventsljusstakarna under eftermiddagen…och så har jag frossat i levande ljus. Det glimrade vackert till skönsången i Idolfinalen.
Jag har hängt upp två stjärnor (nyköpta) på kontoret, men alla adventsstakar står fortfarande i förrådet. Vi har så hiskeligt många - för att matcha alla hiskeligt många fönster i vårt kråkslott. Så det känns lite motigt. På kontoret (i "lillstugan") har vi 8 fönster, men i "storstugan" har vi 37 fönster… (nåja, nu räknade jag glasverandan som 6 fönster, där finns det inte ens några fönsterbrädor så det går det inte att ställa ljusstakar…).
Och just nu är jag så trött och förkyld att jag orkar knappt ens dammsuga hundhår och lerdamm tills vi får besök av min gamla barndomsbästis med familj i morgon - vi åker till skogen varje år och tar julgran ihop. Än mindre plocka fram pynt. Få se om jag kan muta ungarna… Men de är också halvsjuka och hängiga…

Låter inge vidare, MegN… krya på dig! Och känn ingen press på dig att du till varje pris MÅSTE få upp alla dessa ljusstakar i alla dess fönster… nöj dig med ett par stycken, t ex i vardagsrummet…
Själv har jag bara 8 fönster totalt i boningshuset… och bara 2 ljusstakar…
Jag har inte heller så många fönster. Jag förstår att det tar emot att fixa så mycket när du inte är kry.
Krya på dig, det kommer flera adventsöndagar.
Jag skall ju flytta snart men tänker sätta upp EN ljusstake i köket om en stund. Kanske en stjärna också i det andra fönstret…
Det får räcka…
Numer pensionär i Nynäshamn
Har fått fram 3 elljusstakar, till fyra fönster skall göra iordning adventsstakarna 2 st har smakat årets glögg med mandel och russin (tillåtet?)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Har i Spanien har man inte adventsstakar, men jag har sa klart en rod elektrisk, tyvarr finns inga fonsterbraden pa insidan, men den far sta i ett horn och ge mig hemlangtan. Har ocksa tant det forsta ljuset, det fick bli ett honungsljus.

Honungsljus, Navarro? Är det LCHF? Skojar bara, det måste dofta underbart från ett honungsljus. Har aldrig hört talas om det förut, bara bivax och doftljus…