fusk får man betala för...
Det blev en påse godis, 2 pannkakor och en pizza över helgen…….. Det kostade 1,5 kilo……
Men idag är det dags igen…. det har blivit ett glas äggmjölk och till lunch 2 små fläskkotletter med bea och till kvällsmat får vi se vad kylen har att erbjuda…..
Funderar på att göra situps hemma då det dallrar om magen när i allafall 3,5 kilo är borta därifrån……. Något jag förundrades över var att jag inte fick några besvär förutom mer gaser i magen från fusket….. *pust*
Älskar denna sidan med all peppning och det behövs skall ni alla veta…. 
Bra att du kastar dig tillbaka på banan. Träna magmusklerna är bra för allt möjligt. Bland annat för ryggen ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Man lär sig av sina misstag, sa igelkotten och klev ner från skurborsten.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Du är inte ensam om att ha både "fröjdat" i kolhydrater eller återfått lite redan tappad kroppsvikt under helgen
jag tror vi är många som upplever samma fenomen i dagarna.
Jag gick upp 1.9 kg i helgen
fast jag var beredd på det och åt inget jag inte hade planerat förutom godiset då, jag kan inte bara ta en lakritsbit så från och med nu så blir det inget mer sånt godis.
Upp på banan igen och kämpa några dagar så du kommer in i rutinerna så löser sig allt
det ska i alla fall jag göra.
Ha det bäst och lycka till!!!

Jag gick upp 4 kilo när jag var på bröllop i början av juni och åt maten som serverades. Supergott var det men attans vad de kilona sitter…
"You just have to belive…"

Du är inte ensam. Blev fusk över midsommar och det resulterade i +1,8 kg
Fääään oxå!! Men nu e jag åter på banan… nu är det ingen storhelg på LÄÄÄNGE hehe. Det är en del stora kalas och så där folk femmar och nollar men jag tänker vara medveten då!!
Vilken tur du hade!
Utöver magkniiiiip fick jag ont i musklerna och gick in i paltkoma så gott som varje slarvdag…och humöret ska vi inte tala om, drakar i sagor är lugna fina knähundar jämfört med mig….
Ha ha ha!
#7 Visst, jag är jättetacksam…. men samtidigt vet jag ju nu att jag kan "slarva" utan att må dåligt……. hade näsatn känts bättre att inte må bra…..
Det kanske ändras ju längre man har levt lchf…. jag har ätit 5 veckor och är nu inne på min 6:e. Idag har det bara blivit äggmjölk och 2 små kotletter med bea. Jag har ca 6 kilo till som jag vill gå ner….
Jo, nog är det så att ju sämre man mår så mindre troligt är det att man slarvar…
Och jag har hållt på så här, lchf:at till o från i några år, men mer strikt sedan årsskiftet… Kanske är det därför jag mådde så kasst nu sist, he he he… 

#9 Slarvar jag med för mkt fett samt för mkt kolisar så får jag SÅÅÅÅÅ ont i magen. Det blir toaletten för mig länge länge kan jag säga. Och så sitter man där och tycker synd om sig själv och säger för sig själv "aldrig mer aldrig mer, hur kunde jag vara så DUM???" Så går det några veckor eller månader så gör man om samma sak igen… så var det ofta för mig innan jag började med LCHF. Men sen jag började utesluta kolisar så känns det MKT bättre. Det är bara när jag fuskar som jag får betala sen i form av en helvetisk magknip samt toabesök i flera timmar och det är det ju inte värt.
jag var på en 80-års uppvaktning förra veckan. Fanns ju inte på kartan att tacka nej till bullskiva och tårta. Tårtan, tyckte jag först var garnerad med flagad mandel. Skönt tänkte jag, då är den kanske inte alltför söt… men det var hyvlad vit choklad! Massor!! Men jag åt en bit och en tunn bullskiva före. Det var inte ens äckligt med den söta tårtan. Och hade inga som helst känningar av det heller. Fast jag är inte direkt sugen på nån mer tårta. Men kommer att äta om det bjuds och det inte känns riktigt okej at tacka nej. Det beror på läget liksom.

#11 Håller helt med dig här faktiskt! Det beror helt på situationen…. och man kan ju ta men inte så mkt!