Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1785 ggr
Mojjan73
0

Irriterad på PMS-sug...

Juhupp och så kom den där tiden på månaden då man sväller upp i kroppen och inget undantag fast jag börjat med den här kosten. Och suget.. spelar ingen roll om jag ätit rätt och mkt fett men suget efter ngt finns där. Nu har jag i några dagar unnat mig lite vispad grädde och hallon bara för att stilla suget. (1 dl vispad grädde & 2 msk hallon). Eller TY och liten skvätt grädde. Jag vet sedan tidigare erfarenheter att inget annat hjälper mot suget utan det gäller bara att hålla nivån nere. Är lite nyfiken på om ni andra påverkas av PMS och hur tacklar ni det??

fellfrosch
1

Jag äter faktiskt liiite Ben and Jerrys glass. Fast jag inte borde Obestämd
Men jag är inte vidare känslig så jag antar att det är ok för min del.

haneit
0

Jo, jag gör då definitivt det! Fast kanske inte riktigt lika illa som förr…

Det här gången har jag tänkt tackla suget mha cacaos superba chokladmousse Glad (Den finns en bit ner i tråden) Den är lätt att göra och supegod.

Halice
0

Jag har ofta väldiga besvär med PMS, humöret är helt konstigt och suget blir jag aldrig av med. Har ätit LCHF i snart 10 måndader och har inte blivit bättre. Efter vad jag har läst så påverkar järn-nivån i blodet suget på sötsaker, vilket då kan stämma överens med att suget inte går att mätta på sammasätt under mensen.

Jag lider av järnbristanemi så under mensen så är mitt sug nästan omättligt oavsett om jag äter järntillskott eller inte….. Tungan ute Så min sambo brukar få mata mig med mörk choklad. Eller andra godsaker som man kan hitta här på forumet. Jag frossar dock aldrig, det mår jag bara sämre av.

Den där chokladmoussen låter god, helt klart värd att testa!

Sugiyama
0

Tycker att det blivit bättre men lite sugen är jag allt. Det senaste ajg börjat med är ischoklad, då får man in sig massa nyttigt kokosfett på köpet. Ett tips är att äta femal. Det dämpar PMS jättebra.

NomNom
0

Hur länge har ni ätit? Jag har hållt på i lite över två månader nu och detta är första gången mensen smög sig på mig!! Inget sötsug alls! Ok jag bölade väl lite väl mycket när Rybak vann Eurrovision "för det var så fiiiint" men annars var jag relativt normal innan Tungan ute Och det bästa av allt, inga kramper!

Min blogg

fellfrosch
0

Jag har ätit i snart 4 månder Glad

Adur
0

Jepp, ett ofrånkomligt sötsug här också… Jag kapitulerar vanligtvis denna dag (det är alltid EN dag) och äter lite godis eller vad det nu kan vara.

Men nu för tiden räcker det verkligen med lite godis. Några bitar. Sen känner jag mig stinn och proppmätt och suget försvinner tills nästa månad. Glad

Jag misstänker att det beror på att jag inte är så strikt i vardagen. Jag ligger runt 10E% kolhydrat. Kanske skulle suget försvinna om jag drog ner kolhydraterna ytterligare.

smeo
0

jag e så AAAAAARG på mig själv 

SUG  SUG vid ägglossning o idag har jag inte kunnat stå emot, försökte äta en extra omelett till mellis, och lite lchf- sockerfri glass, men,,,,,,,,,   så tog jag flera "vanliga" glassar, och till på det ett glas vin och chips också

mums vad gott, men varför gör jag så här efter en månad lång tids  nästan FAKIR   ( nästan för jag har ätit gräddsky, lite grädde i kaffet och stekt kött i smör, men annars bara kött o ägg o kaffe)