Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1399 ggr
Monky
0

Mer pengar över?

En liten reflektion har jag gjort de senaste veckorna. Eller det har snarare slagit mig bara…jag har mer pengar över….

När jag började med LCHF för 4 månader sen tänkte jag; "jaha, lax med gräddsås och omelett varje dag, detta kommer väl att ruinera mig. Inte kommer det bli billigare i alla fall…" men så fel jag hade!

Inget slöseri med pengar på godis hit och dit, eller läsk heller för den delen. Det har blivit mindre av att äta ute eftersom jag vill veta vad jag stoppar i mig och det har blvit KUL att laga mat! Men framför allt JAG ÄTER MINDRE!! Jag blir ju mätt på mindre!

Eftersom jag dessutom pluggar heltid så är det alltid ett herrans snålande, men jag har märkt de senaste månaderna att jag alltid har pengar över Glad

Fler som märkt att det här är inte bara bättre för kroppen utan också bättre för plånboken?

flikkan77
0

Tyvärr är det lite tvärtom för mig, men så åt jag väldigt billigt innan och inte alls särskilt nyttigt.

"You just have to belive…"

rifla
0

här är det åxå billigare för plånboken..

Sheena
0

Vårat specifika matkonto har ökat drastiskt sen start med lchf men de där småköpen mat gjorde förr med "vanliga" kortet har upphört i stort sett helt, så jag tror att det går åt ungefär lika mkt pengar attstoppa ner i magen men att det hela har omfördelats lite. Förr kunde man ju käka billigaste snabbmakaronerna i en vecka bara för att ha råd me pizzan, ölen, chipsen o godispåsen till fredakvällen.. blää!!! Nu tycker ja vi äter "finmat" varenda dag..  Skrattande å så mkt trevligare det är!