Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 1100 ggr
TbbW
0

Uppgradering av servern.

Tjena!

Nu i helgen om allt går bra så ska servern som minmat.net drivs på uppgraderas.

Gamla servern funkar men om belastningen skulle öka lite till så skulle den inte riktigt orka med all trafik.

Detta har inte endast med den trafik som minmat.net genererar utan det finns flera hemsidor på servern också.

Det har även med att jag vill byta ut den gamla för att kicka igång en Raid10 lösning för lagring så jag kan dra ner lite på antal backuper jag behöver göra per vecka samtidigt som jag vinner lite prestanda.

Så om hemsidan är nere ett par timmar i helgen så grips inte av panik… det är ett av dom där roliga "planerade" driftstoppen Flört

För frågor eller liknande så skriv här i tråden eller skicka ett medelande privat till mig här på forumet eller skriv till min email: tbbw82@gmail.com

Godsagare
0

Tack vilken bra information!

Du är en guldklimp som utan egen vinning håller minmat igång.

Eloge till dig och jag hoppas att du inte bara behöver jobba med servrar utan att du också får en lugn midsommarhelg!

TbbW
0

*host*

Vet inte om det är lördag eller söndag som servern byts ut… beror på om Admin ( jag ) är bakfull på lördag eller inte Flört

matsmurfen
0

Okej, då räknar vi med söndag då… ;-)

Andina
0

Söndag låter nog bättre… säkrare… tryggare…
Ha en go' midsommarhelg i alla fall!
Och tack för förhandsinfo om uppgraderingen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
0

Söndag låter mycket bättre! Ha en riktigt trevlig midsommar och tack för suveräna minmat!

nenna31
0

Tack för din info och allt jobb du lägger ner…..tror oxå du ska satsa på söndag……ifallattom…….Flört

TbbW
0

Bytet av servern gick smidigt förutom att paj diagrammet ser lite undligt ut.

detta har med en bug med libgd som används för att generera den.
ska fixa det så fort som möjligt men det fanns inte tid söndags natt eller nu på mondag morgon att ta itu med det.