Quinoa tillåtet???
Har en låda med ouinoa som jag gjort sallad med och grillad halloumi ost som jag då grillat. Är det något som man kan ta till istället för pasta?
Önskar fler recept på detta … om jag nu får äta det.
Du måste känna efter själv vad du tål. Det finns väldigt få pekpinnar, men det handlar om att lära känna sin egen kropp, och vi är alla olika. Själv skulle jag undvika quinoa, men jag äter väldigt strikt LCHF, och mår bäst av det. Om du vill ha den knasterkänla som quinoa eller brödkrutonger kan ge, så använd söndersmulade fläsksvålar i stället.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Läs på paketet så se4r du hur mycket kolhydrater det är i Quinoa. Jag äter det inte.

Quinoa inehåller cirka 22% kolhydrater i kokt tillstånd.. så äter du 100 gram så har du fått hela ditt dagsintag av kolhydrater om du vill gå ner i vikt!
Man kan i princip äta vad man vill.. allt handlar om hur mycket kolhydrater du tål per dag.. potatis har 16% kolisar så det kan du äta lite mer utav!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för infon… misstänkte att det var av ondo:)…. men förbaskat gott.
Jag vet ännu ej vad jag vill ha allt är så nytt och jag känner mig osäker på det mesta. Kollar skafferiet och hittar många "bra" saker som tydligen inte hör hemma hos oss numer.
Därav kommer måga frågor.. säkert banala och enkla för en del, men jag kan inte allt än…..
Blomkålspurén gick hem idag och gissa om jag känner mig mätt..
Önskar att jag kan äta utan att räkna kolyrdrater och vad nu viktväktarna har för system
Tror att jag mår bättre av att hitta balans med mat- motion -och den kost som jag hade som barn/tonåring i ett hem där vi mådde bra med smör grädde ost från mejeriet och fläsk med ordentlig svålkant. Hur kan man bara glömma allt detta.
Dags att ta itu med balansen
Tack alla som ger så bra råd

(Fel tråd)