Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1360 ggr
Agyr07
0

OT - Hur dum man kan va

Min gräsklippare gick sönder och efter mycket om och men så fick jag en ny på hemförsäkringen. I dag så var det äntligen uppehåll i regnet och grässmattan tillräckligt torr för att klippa den.

Bensinen är upphälld, oljan är påfylld, tryckt på den röda knappen tre gånger och den startar inte. Inte en chans. Försöker igen. Efter att ha tryckt in den röda knappen (choken) 9 gånger utan att motorn verkade något piggare tänkte jag att stiftet kanske blivit sur och nu låter jag den vila. Gick in i en halvtimme ca, lästa lite Kif och sen ut igen men samma visa. Vad är detta med den här nya gräsklipparen, måste jag lämna in den på service.

Var sur och irriterad på väg in igen när jag bestämde mig för att ta en titt på tändstiftet. Ja du det ser ju fint, rent och vitt ut och väl iskruvat är det också. Men vad är det där för svart hatt som hänger ut ur maskinen bredvid tändstiftet? Undrar om det kanske är tändhatten.

Jodå!

Här har jag i ett par timmar försökt få igång en gräsklippare utan att tändhatten var påkopplat på tändstiftet. Fixade det och provade en gång till. Brumm!!! sa gräsklipparen och fungerade klockrent.

Isa56
0

Skrattande Visst är det roligt med det tekniska ibland.

Välkommen i klubben, du är inte ensam.

Själv "stöter" jag till nödstoppet för att sen klaga hos ställaren att bandet inte fungerade, hrm

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

piri-piri
0

Ja, vi har nog alla gjort liknande missar Glad

Beroende
0

Ha ha ha, känner igen mig. Jag försökte i två timmar att skriva ut några dokumen. Var på väg att slänga skrivaren när min man kom hem och fick ta emot en massa okvädningsord från mig ang. skrivaren så säger han vänligt. -Men älskling, har du satt i sladden då, mellan datorn och skrivaren? Skäms

Agyr07
0

Ojdå Beroende.

Jag jobbar som datalärare och nu för tiden har jag lärt mig att kolla att nätverkssladdarna verkligen är inkopplade INNAN jag skriker efter en tekniker när vi inte kommer ut på nätet.

Maia
0

#3 Haha! Ibland verkar det som om man glömt sladden mellan sig själv och världen. Det där känner jag igen!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

lil-sis
0

På mitt jobb är det lätt att glömma;

hållplatsbromsen, det går att gasa sönder den men de blir arga då (inte jag gjort)

handbromsen

växeln (då går det inte ens att starta bussen… haha)

och

spärrventilen som sitter väldigt väldigt underligt på en del bussar, ffa de gamla scaniorna.

Oskyldig

Och, fungerar inte bussen. Reboota. Det fungerar minst nio gånger av tio. Även på de gamla häckarna. Det är lite läskigt faktiskt.

flikkan77
0

#6 Är glad att jag inte kör buss, det hade aldrig slutat väl med så mycket att komma ihåg. Flört

"You just have to belive…"

[Marja-Liisa]
0

Av någon konstig anledning har jag bara handgräsklippare. Och lie. Bor på landet så gården kan vara lite vildvuxen. Men visst har grannarna finare.

[iovis]
0

#0 Håhåhå, tur att du såg hatten till slut ialla fall!!! Skrattande

Agyr07
0

#9 Ja, visst hade det varit pinsamt att rulla in gräsklipparen på verkstaden på måndag och …

Beroende
0

#8 Vilken tur du har att grannarna har det fint så du kan njuta av deras fina trädgård Skrattande

Bor också på landet, mitt ute i skogen. Ser inte ett hus så långt ögat når, ca 2 km faktiskt. Härligt. Skickar ut min man med gräsklipparen lite då och då. Vi har en blandtomt kan man säga. Lite fint klippt och så ängstomt med massa härliga ängsblommor och så lite skogstomt där enarna och björkarna växer sig ståtliga. Skogstomten kallar vi här hemma för naturreservatet. Där låter vi inga djur få gå. Dit går vi bara själva när vi vill bli ett med naturen. Har en liten grillplats där som vi ofta besöker på vintern. Har faktiskt hänt att vi glömt ta med ved dit när vi lyckats pulsa oss fram till lägerplatsen. Hur trött blir man inte då? Skrikandes