En riktigt bra midsommar
Jag har nu ätit lchf sedan den 10/5 och gått ner hela 6,4 kg. Jag mår mycket bra och känner mig jättepigg och stark.
När jag började så hade jag bestämt mig för att inte smaka på kaffebröd innan midsommarafton. Kaffebröd är något jag älskat innan jag började med lchf.
Till midsommarafton föll det på min lott att baka tårta. Jag bakade en helt vanlig jordgubbstårta med mjöl och socker i bottnarna. Gissa om jag blev förvånad när jag smakade på den och den inte alls var så god som jag inbillat mig!!
Jag åt en bit och sedan var jag nöjd. Jag väntade på att jag skulle bli sugen på mer sött men det hände inget…..Jag måste vara avprogrammerad på kaffebröd
.
Nu väntar jag på min bok om lchf och ser mycket fram emot lite nya recept att laga. Min syster var här och då bakade jag kladdkaka alà lchf som var hur god som helst. Så det går ju att fika supergott och "tillåtet".

Ja, visst är det härligt och visst är det kostigt. 
Grattis till en bra start!
Visst är det så att vår smak förändras och vi tycker inte ens det är gott längre. Det är skönt att veta sen om det suger senare.
Jag äter inte tårtan längre, jag nöjer mig med grädde och jordgubbar.
Numer pensionär i Nynäshamn
Det är fantastiskt att inte få sug efter mer av tårtan, Hannasmantan. Den där känslan är otrolig, känns som ett mirakel.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna