Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 2503 ggr
gyllenetider
0

Nån som kan tipsa?

Nån som kan tipsa om nåt snabbt (och sött) man kan göra som inte kräver tid vid spisen och en massa vispar hit och dit Tungan ute jag är lat idag och har vaniljkräm som jag gjorde igår men jag vet inte vad jag kan ha till. Såvida jag inte vill äta den bar men det känner jag inte för nu…. Sicka problem man har va hehe.

Tack!

nyborjare08
0

Hallon till vaniljkrämen?

gyllenetider
0

Jo iofs men jag har bara i frysen… men jag kom faktiskt på nåt som jag vill tipsa om. Varva vaniljkrämen med malda salta jordnötter (hade det i kylen) samt smält mörk choklad… ÅH SÅ GOTT!!! Kolhydratsvärdet vet jag inte ännu men tror inte det var för mkt. Ska räkna ut nu i MinMat.

gyllenetider
0

Hmm får nog räkna ut det nästa gång jag gör det igen för nu vet jag inte alls några gram eller så… attans Rynkar på näsan

odezza
0

Om du har en mixerstav, eller matberedare, så mixa frysta hallon med vispgrädde. Blir som mjukglass. Tror jag har tagit 1/2 dl frysta hallon till 1 dl grädde… ca…

"still lost in space and time"

gyllenetider
0

#4 Oh gud märker mer och mer att min hjärna INTE funkar som den borde Tungan ute Det ska jag absolut testa!! Tack så mkt för era tips!!!

[Pennylane1]
0

det (hallonglass) bjöd jag på i tisdags när jag hade gäster, dom blev väldigt impade, lite sukrin hade jag i och så strödde jag flagad mandel ovanpå. Sån glasss gjorde jag innan LCHF också men då hade jag socker i förstås…