Pest eller kolera?
Om man ska välja mellan pest och kolera,vilket är då at föredra: Coca Cola Light eller god morgon juice(utan tillsatt socer,men med fruktsocker..) Dricker vanligtvis vatten,men tänkte om man ngngång skulle lyxa på…

Nu vet jag inte varför Cocacola skulle vara något som helst lyxigt.. sånt dricker jag bara under pistolhot!!
Och om man nu skall dicka något så föredrar iallafall jag något som är naturligt såsom färskpressad juice i små mängder!!
Grapefruktjuice innehåller betydligt färre kolhydrater desutom!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Cola Light innehåller inget socker; fruktjuice innehåller mer socker än vanlig (sockrad) Coca Cola.
Det sockret som finns i frukt, som du kallar "fruktsocker", har ungefär samma sammansättning som strösocker -- hälften fruktos (smakar sött), hälften glukos (smaklöst).
Apelsinjuice är det sämre valet ur sockersynpunkt.
Tack ja jag vet att Jucie är ett dåligt val,och även Coca Cola,men om man som jag har varit beroende av cola i många år så kan det va gott ibland..
Då får jag leta vidare efter ngt gott att dricka,när jag vill lyxa till det…
Jag dricker C-vitaminbrus istället för juice på morgonen, funkar bra som ersättning för mig.
Jag dricker Pepsi Max utan att skämmas.
Inte varje dag utan kanske möjlligen en gång i veckan. Triggar på mig inget sötsug :-) När SKn dricker vin till maten dricker jag Pepsi Max. Är jag ute t ex med jobbet och äter middag så dricker jag också oftast Pepsi Max (eller Cola Light/Zero beroende på vad de har).
För mig triggar sötningsmedel mer än vanligt socker eller frukt. men du får väl känna efter hur din kropp reagerar.