Vad ska ni äta på midsommar....
Tjena alla…
Jag undrar vad ni ska äta på midsommarfesten? Och vad ska man dricka?
Jag har kört en "fakirkur" i en månad och hittils gått ner 5 kg…. Men nu till midsommarså har jag lite småångest…
Jag ska äta:
ägg, så klart, med majo
gravad lax
äggröra med cf, majo och dill (till laxen)
rädisor
brieost
en liten bit matjes
en jordgubbe med vispgrädde
vitt vin
på detta lär jag bli proppmätt 

smörgåstårta
Vänliga hälsningar Stephan

Lax ägg hemgjord sill revbensspjäll bantarbiffar lite jordgubbar med hemgjord glass…. En del vin och en nubbe eller två kommer nog slinka ner också 

Lax, hemgjorda köttbullar, knackkorv (ungefär som sveriges prinskorv), drömsill (recept finns här på forumet), coleslaw, grillat kött, kryddsmör, lembasbröd (recept finns också här på forumet) och så sköljer jag ner med vitt vin.
Här i Finland skålar man i champagne vid midnatt, så det blir nog ett glas sånt också.

Just det!
Jag tänker ta med mig fläsksvålar att smaska på när alla andra äter chips och popcorn! 
Jag har redan bestämt mig för att "fuska" på midsommar, men inte för mycket….. det blir en potatis, vispgrädde, wienerkorv (äter inte sill) ägg, lite jordgubbar m grädde, rödvin, drink på sprit sprite zero och hallonjuice, en eller 2 lakritsshots därtill….. detta är medvetet och på lördag blir det godis framför tv:n och sen är det nya tag….
Jag bereder mig att må lite dåligt ett par dagar framåt nu……. vem vet, godiset på lördag blir det kanske inte så mycket med …..
Jag tror att bara man sätter upp regler för sig själv så…. om man har diciplin nog att fixa det och det skall jag……
#5 tack för tipset, det ska jag komma ihåg att ta med mig.

Om jag mår lite bättre hade jag tänkt äta tacos! ^^
ska prova att göra "nachos" av mitt tunnbrödsrecept, blanda i en massa sån där torrriven parmesanost och chilipulver, och så sporra trekanter av degen. Borde gå finemang! Nachos/tacos är ju superbra mat annars,kryddad köttfärs, riven ost, creme fraiche med kryddor. Som jag blandar själv. Och så lite blandad finskuren sallad.
fast det blir på midsommardagen, I morgon blir det lammgryta
Tack…..
Var just o handlade och det blir…
Lax, ägg med majo, kötbullar, revben, hemmaskruvad sill, jordgubbar med vispad grädde…. Lite vin och några nubbar 
Tack för er inspiration. Lite mindre ångest nu…
Glad midsommar alla…..
ägg, lax majonnäs fläskfilé grönsallad. Ska dricka vanligt vatten med några droppar pressad lime
Vi ska grilla. I vår familj följer vi inte traditionen med tidig silllunch(nubbe), utan vi sover länge och njuter av ledigheten.
Vi äter sen frukost, det blir nog ägg o bacon.
Till middag blir det ryggbiff med bea. Kanske någon god sallad till.
Jag äter inte sill pga kolisarna och resten av familjen äter inte sill pga att de inte tycker om.

Ska börja med att grilla lite räkor på spett med vitlökssås.
Sen blir det en grillad filé. Ska se om jag lyckas göra en hemgjord bea till.
Avrundar väl med chocklad-mousse.
#13 MUMS!!!
Jag har just gjort efterrätten, färskostcreme (blir som en blandning mellan mjukglass och vaniljsås) som ska stå kallt till i morgon och då serveras i små burkar. Äts direkt ur burken med sked och med jordgubbarna separat, för var och en att ta efter behag och tolerans. Enklast tänkbara servering och riktigt mysigt faktiskt.
Barnen har önskat sig en Pavlova-tårta till efterrätt (blir bra att få avsättning för lite äggvitor) och den gör jag i morgon. De har inte ätit en sockrad tårta sedan jag fick diabetes av hänsyn till mig. Men nu var de lite leds på den fantastiska chokladmoussetårtan med rexept från KiF så i morgon får sötnosarna festa på en alldeles egen Pavlova med grädde, jordgubbar och passionsfrukt 
Annars blir det gravad lax, omelett med matjes i 'dekorationsmängd ovanpå' samt turkisk youghurt/gräslök i små 'ägg' mellan matjesbitarna. Grillad marinerad karré, aromsmör, grönsallad, nobissås, cole slaw, kokta ägg med majjo, gambas med vitlök och spansk peppar, osties a´la storost att suga upp den smarriga vitlöksoljan med samt lite goda, feta ostar som tex. Gamle Ole och Kvibille Gräddädel Special 45%.
Förstås färskpotatis till de som inte äter lchf. Men det är också den enda eftergift de får (om de inte lyckas deala in sig på alla barnens Pavlova) för allt annat passar lika bra till alla.
Till det ett glas torrt vitt vin och massor av världens godaste kranvatten med massor av is och limeklyftor.
VH!/Kricko.
EDIT: Glömde ju…
Önskar ALLA en riktigt glad och trevlig midsommar, även om vädret kanske inte ser ut att bli det allra bästa.