Har jag för brottom?
Hej Alla!
Har varit LCHFare ca 2 månader nu!
Och kan inte fatta att det kan funka som det gör!
Jag har en heldel kilon som skall bort!
I börgan gick det av bara farten men sista veckan så står jag still!
Jag prövar ren kött diet och har tappat 14kg!
Jag vet att det är JÄTTE bra! Men jag vill nog bara höra från er innbitna lchfare att det tar tid och allt är normalt osv..
Tack/ jibb
Har du hållt på i 2 mån och tappat 14 kg?! Det är ju jättebra. Grattis. Vi är många som får hålla på i flera månader innan det händer någonting alls.
Grattis!
Platåer råkar vi alla ut för - det är bara å bita ihop och inte ge upp, det kommer å släppa mera!
Har du tappat så mycket som 14 kilo på bara 2 månader behöver din kropp en viloperiod! Eller platå, som det oxå kallas för. Kroppen måste få vänja sej vid att ha släppt iväg så mycket fett och komma i balans innan den vågar fortsätta viktminskningen.
Normal viktminskning i bra takt där kroppen hänger med och mår bra, ligger på 0,5-1 kg per vecka, dvs ca 2-4 kilo per månad. Har man rejäl övervikt är det viktigt att inte gå ner för mycket för snabbt. Du riskerar då att få massor av löst skinn! Det kan ta åratal för huden att dra ihop sej till normal storlek och det är verkligen inte vackert under tiden. Ibland krävs operation för att återställa huden. Ta det lugnt med din bantning, alltså. Grattis och lycka till!

Ja jisses, 14 kilo på två månader, det var en rasande takt det. Man får hoppas platån varar längre än en vecka, för den där takten verkar inte nyttig!

Hej! "ren kött diet" säger du och jag blir nyfiken på hur du äter. Det är väl inte så att du svälter dig ner i vikt?
är du hona eller hane ..?
karlar har ju mycket lättare o gå ner sägs det.
Bara kött? Får man i sig alla nödvändiga byggstenar då? Jag tvivlar starkt (även om jag gladeligen skulle gå ner 14kg på två månader med köttdiet om jag skulle palla).
Om du enbart äter kött får du inte i dig allt du behöver. Lchf handlar inte om att bara tappa kilon - utan att få en bättre hälsa. Ät grönsaker som broccoli,spenat,brysselkål,sallad,rädisor,paprika m.m (inte majs). Glöm inte att en långsam viktnedgång är att föredra; det är bättre för kroppen + chansen är större att du lyckas.
Hur sjutton kan man fråga om det tar tid när man gått ner så mycket på så kort tid? Som andra sagt….det går väl för fort om något??!
Här är det ett år och knappt någon nedgång…
14 kilo på två månader?? Ja, då är det inte konstigt att du mår dåligt. Jag tror det är rent av skadligt för kroppen att gå ner så mycket så snabbt, och jag undrar om du har ätit tillräckligt eller om din kropp varit på svält.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Feta köttbitar är ju ok annars måste du komma ihåg att tillföra rejält med fett 
Bara naturligt om en platå kommer efter sån snabb nedgång.
Jag ser i en annan tråd att du tränar och tappar orken..
Kan vara en varningsklocka för att du även offrar en del muskler och att du faktiskt ändå svälter