Fakir-varianten och langsiktig halsa
Hej!
Har precis hittat den variant av LCHF som kallas "fakir" och om jag fattar ratt ar det att halla sig till kott, fisk, agg och smor. Typ. Under 5 gram kolhydrater om dagen verkar vara en annan mattstock.
Det later mycket intressant, men som "nyborjare" undrar jag spontant hur det da fungerar med forsorjning av vitaminer, olika mineraler och sparamnen som (jag antar) inte alltid finns i de uppraknade fodoamnena.
Ni som kor fakir, ater ni aven kosttilskott av nagot slag for att fa i er dagsbehovet av olika saker?
// Manne
Vad jag förstår, så kan det finnas risk för brist, nu minna jag inte exakt vilka vitaminer å grejjs det kan handla om, men bl a vitamin C, tror jag. 
Ifall du kan tänka dig att acceptera den lilla andelen kh som kycklinglever innehåller (enligt SLV 0,7g/100g, rå), så får du i dig massor med bl a vitaminer.
Kycjklinglever är bland det nyttigaste man kan äta.
Fler svar lär komma imorgon.. ZZzzzzzz… 
Jag har inte ätit tillskott, är skeptisk till huruvida det hjälper oss att äta syntetiska vitaminer.. Istället har jag försökt äta smart.
Hoppas det kommer gå bra för dig! 

I en hälsosam kost behövs ett multivitamin, och det kanske bästa som finns är lever (kycklinglever)…ger allt som du inte får från tillagat kött och fisk (C och folsyra).

Jag äter enligt fakiren just nu. Jag har valt att lägga till multivitamin, Magnesium o B-vitamin. Multivitaminen har jag alltid ätit men jag kände att när jag åt fakiren behövde kroppen, utöver multivitaminen, i alla fall Magnesiumet.

Tack for svaren!
// Manne
Stefansson 1928.
Vilhjalmur Stefansson var antropolog vid Harvard. Han reste 1906 med en expedition till Nordpolen [2] och blev kvar hos esimåerna ett antal år. Maten bestod uteslutande av fisk, kött och vatten, men Stefansson mådde bättre än nånsin på denna diet. Han beskrev detta både i vetenskaplig litteratur och för lekmän [3], vilket väckte enorm kontrovers [4].
Kritiken fick Stefansson att delta i ett noggrant kontrollerat projekt vid Bellevue Hospital, där han 1928 under ytterligare ett år levde på sådan kost som esimåerna åt, vanligen ca tre delar kött och en del fett [5]. Projektet leddes av forskare från de mest aktade institutionerna i landet. Man förutspådde att Stefansson skulle drabbas av skörbjugg och han stod därför under konstant observation. Någon skörbjugg observerades dock inte och Stefansson tycktes snabbt bli slank, muskulös och spänstig. Resultaten publicerades [6,7], men användes inte av dåtidens expertis. Stefansson dog 1962 vid en ålder av 83 år.