Det är nåt knas med mig!
Har just ätit en kycklinggryta bestående av kyckling stekt i smör(..surprise!!), broccoli, haricot vers, curry och kokosmjölk(eller heter det kokosgrädde när den är extra krämig?) Nu, ca en halv timme efter maten, får jag ett smått hungersug! Varför är det så? Vad gör jag för tok egentligen då?
/Anna-sughungrig och lite olycklig
Lite väl fettsnålt, skulle jag gissa på.

Ahh..kan nog tänkas att du har rätt där.
Hur skulle jag kunna fetta till min gryta lite då? Eller har du några tips på lite fett att få i sig om kvällen innan sovdags, mikaelj?
Försöka få i dig mer energi (= fett) under dagen. Om jag ätit dåligt innan middagen blir jag oftast sugen senare på kvällen…
Annars kan du ha i extra smör eller kokosfett, t.ex.

Har nog en svag aning om att jag slarvar med det och äter mer protein kanske..
Tack snälla för tipset iaf!
#2 En mugg te med grädde och smör brukar funka för mig. Kokosfett är inte att rekommendera till kvällen då många kan må dåligt av det under natten.

Har du fuskat nyligen? vet själv av erfarenhet att fuskar jag och får i mig en mängd socker och/eller kolhydrat så går min aptit upp i taket under ett par dagar efteråt. Blir hungrig som aldrig förr.

Jag fuskade utav bara den den 5 o 6:e juni. Kan det vara det som spökar ff tror du?

Både fettsnålt och aptitökning en vecka efter storfusk låter troligt.
Fabricati diem, pvnc!

Ok, då antar jag att det bara är att bita ihop och stå mitt kast då..*skyller mig själv*