Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3742 ggr
odhumbla
0

hur man mår efter kolisar

Hej!

Har du inte fuskat sen du började med LCHF? Grattis! Gör inte det jag kan berätta hur man mår, man mår illa, är uppsvälld, har halsbränna, är skakig, ont i huvet och trött… känns ungefär som om jag varit ute och festat alldeles för mkt!  Tro mig det är inte värt det!

Önskar bara att det ska vara över snart så jag kan må bra igen!

lil-sis
0

Halsbrännan är det värsta.

Den som jag alltid trodde man fick av fett.

(Igår så åt jag en liten påse chips, 100g naturgodis 100g lösgodis och några små kanelbullar).  <- Idag hämnas kroppen. Eller ja, det började redan igårkväll.

kaisakavat
0

För mig är uppblåstheten, huvudvärk och det "intresse för fortsatta utwävningar som följer" jobbigast.. Skrikandes

Fuskade senast kring påsk, med bara ett par naturgodislakritsar och sen fick jag tjafsa med mig själv i veckor om att inte äta mer dumheter..

Det gick ju vägen i och för sig - men det är inte värt besväret.

cokolada
0

jag har känt sådär några dagar nu! Och jag började med lchf förra veckan.. jag slarvar inte med kolisar så jag hoppas bara att det e  ngn kort "chockperiod". usch har varit nära på att svimma flera ggr, känt mig orkeslös, skakig, med huvudvärk.. senast var dte i morse som dte höll i sig till lunchen

odhumbla
0

#1 det trodde jag åxå förut tänk så fel vi hade!

#2 Jo det känner jag med vad sugen jag genast blev på socker i alla former! Vilket otroligt gift det är, jag hoppas verkligen jag lärde mig min läxa den här gången och aldrig gör om det!

lakritsmaja
1

Stön, jag mår pyton. Jag var på kalas både i fredags och i lördags och åt marsipantårta. Jag älska(de)r marsipantårta! Jag fick inte bara i mig tårta, chips, godis och cider slank ner också. Urk, vad sött och jaa, äckligt egentligen. Men ändå fortsatte jag. Har ätit pyton i 4 dagar nu, känner mig som nr 1. Urk…

Wtn3
0

Enda bieffekten för mig är att viktnedgången stannar av, lägger kanske t o m på mig lite (mest vatten då men ändå), vilket är tur, jag kan inte tänka mig ett liv där jag inte kan fuska med tortillas när det vankas tacos eller öl när det är fest utan att må pyton rent fysiskt efteråt.

isalu507
0

Åt dessert på restaurang för några veckor sen, en sticky-date puddng med vaniljglass och butterscotch-sås. Väldigt gott var det, men väldans sött efter tre månader utan. Kände mig lite stissig samma kväll, men trodde inte det var nån fara tills min mage totalt brakade ihop och vägrade funka normalt i typ en hel vecka efteråt.

Ni vet sådär som den brukade vara, gasig, rumblig, fisig, asjoobbig!

Om jag känner för att fuska vet jag ju vad som händer nu iallafall.

andreas0
0

Har man inte ätit mer än minimalt kolhydrater på länge så blir det en omställning för kroppen ungefär som när man ställer om till att vara utan kolhydrater i början på LCHF. Men det verkar inte hända för alla.

Gör man en upptrappning med kolhydraterna på ett par dagar istället för att chocka sitt system med en massa kolhydrater på en gång så är det inga problem, om man nu vill äta kolhydrater igen av någon anledning.

#3, Det låter som vanliga omställningsbesvär, det går över rätt snabbt, så håll ut.

Mojjan73
0

Jag fuskade i helgen för första gången på 1 ½ månad men tänkte att det nog inte var någon fara… men hade jag vetat det jag vet idag så hade jag avstått från glass & liiite godis. Fy fasiken så jag har mått: huvudvärk, illamående, uppsvälld, samlat mängder med vatten i kroppen, sömnstrul osv.. Nu kommer jag ihåg hur jag mådde INNAN jag började med den här kosten. Och så undrar folk varför jag äter så här?????? För att jag mådde kanon utan kollisar… Idag (tisdag) börjar jag må bättre… tur att jag iaf inte behöver tampas med godissug efter ett avbrott, det hade ju varit toppen på isberget.

lil-sis
0

Det är bättre idag men har fortfarande en "sten" i magen/bröstet.

Obehagligt.

Och så plus på vågen förstås och uppblåst. Men det går över, som tur är.

odhumbla
0

Även jag känner mig lite piggare i dag men magen ser fortfarande ut som en ballong, trist när jag hade nya shorts som jag skulle ha i dag när solen skiner! Antar att det bara är att bita ihop och förbanna sig själv att man var så dum i lördags (O:

lil-sis
0

Jag var hos BM idag för mitt "spiralsamtal" och folk log så gulligt.

Jag misstänker varför Cool

Hoppas uppblåstheten går över snart, kläderna sitter så illa när det är så.

nettan112
0

Jag har bestämt mig för att "fuska" i midsommar. Kanske inte så mycket på midsommarafton då det mesta är tillåtet utom potatis och juice (groggvirke) :)  Men på midsommardagen tänker jag köpa smågodis och ligga i soffan hela dagen……. får se hur jag mår sen på söndag, måndag, och tisdag…… Skrattande    Tyvärr kan jag inte tänka mig att leva resten av livet utan godis och kolhydrater, men tänker definitivt äta liiiiiiiiiite……

ebet
0

Jag tog en mikrometer köpetårta på en stor fest, mest kleta ner tallriken, men jag smakade lite. Urk, det var inget gott, dessuton var magsjukan dagen efter inte att leka med. Nu vet jag det också

niloss
0

Jag "firade" barnens exmen förra vekan med 2 bitar schwarsvald tårta , ja jag vet …. 2 BITAR, himmel vad gott . första riktiga avsteget på snart 6 mån  just den tårtan  är min favvo o har alltid varit så det var ett planerat avsteg, voj voj nu en vecka senare börjar magen funka igen, dessutom fick jag nog en jäkla socker chock för bara en stund efter att jag ätit den så fick jag ont i huvvet o magen satte igång o bubbla. Det kommer nog att dröja inna jag gör nåt liknande igen.

julia61
0

Det är alla dessa symtom som gör att jag klarar av mina sötsug med "lagligt" gott, the lchf style!!

Jag hade lust att testa äta något kolhydratrikt, lite bara, men efter att ha läst om era olustiga mag och huvudbesvär så har jag ändrat mig.

Jag måste få tacka er för att ni delat med er av dessa hemska saker, ni har räddat mig!! TACKSkrattande

Samt att jag tycker mycket synd om er, det är inga roliga saker dessa kolhydratsjukor, hoppas ni snart mår bra igen!!

cokolada
0

tycker dethär påminner mkt om när man slutat röka o sen tar en cigg på ngn fest lr i sällskap o tycker att FYYFAN vad det smakade dynga! och följande dag börjar få ont i halsen osv…

ganska bra om man går igenom det en gång så man vet vad som väntar, (men bara om man inte faller dit helt o hållet!)

#8 jag mår liite bättre nu.. inga svimningsattacker idag iaf ;) min kropp SKA vänja sig utan kolisar, den protesterar bara lite Tungan ute

haneit
0

Det enda problemet jag får är lätt halsbränna och något sämre mage (som inte pajar) och att viktminskningen stannar av.

Jag tror att det är för att jag inte äter minimalt med kolhydrater annars…

cokolada
0

#18 kanske bra det oxå att du inte skippar det helt o hållet… vad är dte för kolhydrater du äter, om jag får fråga?

egalia
0

Var på kalas här om veckan och fick för mig att smörgåstårtan var oemotståndlig så jag satte i mig en liten bit,,,, och sen "dog" jag! *asg*

Monky
0

Brukar få problem med magen om jag får i mig bara kolisar eller kolisar tillsammans med protein. Om jag får i mig kolisar med fett är det inget problem förutom sötsuget som uppstår… Skäms

Det händer att jag hittar sockerfritt godis i välsorterade butiker, men vad som händer med magen då vill jag inte ens gå in på… Men jag får inget sötsug i alla fall…

Kan rekommendera schwartzwaldtårta istället för all annan sorts tårta (om man vid nåt tillfälle hamnar i ett tårtträsk), det är ju nötbottnar, grädde och mörk choklad. Visst är det socker i men jag tror att den har mindre kolhydrater än många andra tårtor som har sockerkaksbottnar, mandelmassa, fruktbitar, vaniljcreme och en massa annan smörja.

Glad

cokolada
0

jaaa och den bästa schwartzwaldtårtan gör man ju hemma med sötningsmedel.. UNDERBAR.. eller samma med budapesttårtan!

och med vaniljglassen.. finns så mkt gott man kan fortsätta äta, asså jag har faktiskt "glömt bort" alla kolhydrater. längtar inte alls efter sånt mer…

Greddelin
0

Magknip och gasig, blir jag av för mycket kolhydrater. Äter jag socker får jag dessutom ledvärk!

Effie
0

Jag misstänker att följande symptom beror av kolhydrater (för mycket choklad):

• huvudvärk (typ för-lite-vatten-huvudvärk)
  • större risk för förkylning
  • mycket sämre ork vid träning
  • ökat sug

Ska jag vara riktigt säker får jag upprepa försöket…hm njaeObestämd får säga åt sonen att inte handla choklad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

haneit
0

cokolada:

Det beror på… Men jag äter lite mörk choklad nästan varje dag. Kanske en dålig vana, men bättre än de vanor jag hade förut… Glad  Sen äter jag väldigt mycket grönsaker. Och mjölkprodukter. Skulle något serveras med potatis så tar jag nog en.

Jag skulle tro att jag äter mellan 40 och 80 g kolhydrater om dagen. Men troligtivs aldrig under 40 g…