Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3450 ggr
Diana61
0

Oj vad långsamt det går!!

Nu börjar det at gå ned i kilona men Ojojoj vad långsamt. Är det normalt? Min mans läkare sa att jag ej rasar i vikt så är dieten farlig för mig och allt jag gör är att lagra fett runt hjärtat. Och min man tror på henne och är på mig om detta. Inte roligt.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[Karro]
0

Diana61 du måste förklara lite mer hur du äter och varför du har börjat med LCHF för att vi ska kunna hjälpa till och tala om varför det går långsamt Glad

Aniara4
0

Varför i fridens dar skulle du lagra fett runt hjärtat? Särskilt om du faktiskt minskar i vikt, om än långsamt!

nobban7
0

Sa läkaren att "dieten" är farlig om du INTE rasar i vikt? Låter väldigt konstigt.

Diana61
0

Ja han sade så till min man men jag struntar i det. Jag har nu gått ned 9Kilo sedan mitten av januari och gått ned en storlek i jeans så jag måsr bara bra. Mina hjärtklappningar har försvunnit dom med :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

StefanBlixt
0

Som jag ser det så står vi inför ett paradigmskifte i den allmänna uppfattningen om vad som är farligt eller inte vad gäller kost. Tyvärr tar det att tag att ändra på en åsikt i samhället. Det finns exempel på detta, så som att man tidigare trodde att jorden var platt, att stjärnorna var hål på himlavalvet, man blir stel av salt, man kan få kramp om man badar för tidigt efter att man ätit osv osv…

Mest skrämmande är när läkare… högt bildade personer… slänger sig med gamla fördomar om kost! De borde veta bättre… eller innebar deras utbildning att de slutade tänka själva??

Åsikterna om LCHF håller på att mjukas upp, men det tar tid. Vi måste ha förståelse för de stackars kolhydratsätarna! Det tar lite mer tid för dem att förstå det här.

Styrkekramar från mig!

Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt

pyre-lena
0

Jag för min del tycker inte att 9 kilo sedan januari är lite. Kroppen och knoppen ska ju också hinna med viktminskningen.

Lycka till med din fortsatta viktminskning.

Andina
0

9 kilo sedan mitten av januari - jag tycker att det är att "rasa i vikt"! Flört

Jag måste odla massvis med fett kring mitt stackars hjärta - jag tror inte jag gått ner ett kilo sedan början av januari…. Å andra sidan så känner jag mig oerhört mkt starkare och balanserad. Men det kan man väl göra med fettinbakat hjärta också kanske…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

ennovy
0

9 kilo sedan i januari är ju jättebra. Jag har hållt på sedan i början av februari och har bara tappat 2 kilo. Det kallar jag för långsamt. Är det någon som kan ge mig tips vad jag kan göra för att det ska hända något. Jag äter strikt = nästan inga kolhydrater alls.

[Karro]
0

ennovy har du en egen tråd? annars gör en där du kan skriva hur det går för dig och ställa dina frågor så kan folk hjälpa dig Glad

Diana61
1

Nu verkar det som om kroppen fattat vad som händer för nu går det undan. Nästan 11kilo är nu borta! :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Wtn3
0

Det är alltid kul att se resultat, och man talar nästan alltid för döva öron när man påpekar detta men det kan inte sägas för många gånger, det är inte hälsosamt att gå ner i vikt för snabbt, ett halvt kilo i veckan på sin höjd är alldeles lagom, går det mycket snabbare bränner man muskler också, det ser bra ut på vågen men det är inte bra för kroppen. Kul att det går neråt hur som helst!

lizaohman
0

Är jag galen eller finns det två likadana trådar med samma TS? Eller upplever jag deja vue?

jasinska
0

#12 Jag är nog också lite galen eller upplever deja vue. Har läst samma sak 3 gånger nu i olika trådar. ;)