Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3160 ggr
Engla
0

Beställa low carb bröd och pasta?

Jag bor tyvärr inte i Stockholm och kan tyvärr inte köpa low carb bröd eller pasta i affären, men så ser jag att det går att beställa från Carbzone.se men frakten verkar vara så dyr. Rynkar på näsan

Jag har tittat på lite andra onlinebutiker, bla Gymgrossisten, Lenas hälsobutik och Gymvaruhuset. Men på Gymgrosssiten och Gymvaruhuset är pastan slut. Och likaså på Carbzones hemsida.

Vet ni om det finns fler butiker som säljer dessa produkter online?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

[iovis]
0

Beställer du bröd? Men du kan väl baka själv? Har du erfarenhet av detta?

Engla
0

Jag har aldrig beställt detta bröd tidigare. Men eftersom det innehöll så lite kolhydrater så ville jag testa.

Hur bakar jag ett bröd med så lite kolhydrater då? Glad

[iovis]
0

Sök på recept på airams ägg o bacon muffins eller polarbröd. Jag  kan uppdatera om du inte hittar.

evha
0

Hej Engla - köp inte något LowCarb-bröd - baka istället det här, helt underbart!   Mitt extra-tips: MIXA både "mjölblandningen" och "ägg/keso/cf-blandingen" - blir kalasgott, håller gott o väl en vecka inslagen i handduk o rumstemperartur. 

http://lchf-tips.blogspot.com/2009/03/mumsig-brod.html

Eva,

ps/ har smakat lowCarb-brödet - inte på långa vägar så gott som det här!

Engla
0

Okej, tack för tipset! Glad

Ska det vara krossade linfrö?

andreas0
0

#0, Bröden och pastan man kan beställa smakar inte gott alls. Slösa inte bort dina pengar på det skräpet.

Engla
0

#6 Tack för dina åsikter! Glad Det är bra att veta.

[Pennylane1]
0

Dessutom ÄR det inte så väldigt lågt kolhydratsinnehåll, de fuskar och skriver per skiva och inte för 100 gram så det är svårt att jämföra!

Vill du ha mjukt bröd så titta i recepten här efter sesambröd, det tycker jag är det bästa mjuka brödet. Jag själv har lagt in ett hårt tunnbröd som är jättegott. Det står tunnbröd, alt. till finncrisp, läs # 10 samt i slutet, där har jag inget mjöl alls med.