Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1897 ggr
julia61
0

Översätta någon?

Hittade recept på en sida på engelska.

Vet någon vad Splenda är?

Powered Erythriol var ett annat ord.

någon språk kunnig som kan hjälpa till?

Rebecka2009
0

Jag sökte på Nationalencyklopedien men fann inget svar på nåt av orden. Brukar annars få bra översättningar där…

www.ne.se

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

greensis
0

Splenda är varu/försäljningsnamnet för sukralos.

Fabricati diem, pvnc!

greensis
0

Står det inte powdered erythritol?

Eyrthritol heter björksocker på svenska, det är en sockeralkohol som kan användas som sockerersättning.

Fabricati diem, pvnc!

Rebecka2009
0

Kan du inte lägga upp en länk till receptet…

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

andreas0
0

http://tyda.se är antagligen den bästa sidan för att slå upp vad engelska ord betyder på svenska. Den har mycket mer facktermer osv. än vad någon annan översättare som jag har sett.

Den första finns inte med i det här fallet eftersom det är ett varumärke och inte ett ord. Den andra finns med, men ger det svenska kemiska namnet för ordet, vilket är samma som det engelska namnet, så det hjälper kanske inte så mycket i just det här fallet.

Men den sidan är bra att känna till, för oftast är den hjälpsam.

julia61
0

Jag är usel på datoranvändning, lärt mig det här, skriva till er och fråga. Länka kan jag inte. Men jag hittade det på The lighter Side of Low-Carb, googlade på Oosies. Cleochatra heter tjejen som hittat på receptet

Shadowzip´s chocolate almond oopsies and blackberry gernish..