Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2405 ggr
kitabu
0

Anmälan till Socialstyrelsen

Begär journalutdrag

Alla vi som är/har varit överviktiga och/eller har diagnosen diabetes typ 2, som efter 16 jan 2008 besökt dietist, diabetessköterska eller läkare, för att få kostråd för övergång till LCHF, men avvisats, borde nu begära ut vår journal för detta besök.

Skriv, ring eller maila till den i vårdapparaten, som du begärde hjälp av med råd om LCHF-kost. Begär att få en kopia på journalen. Alla dessa personer är skyldiga att föra journal och du har rätt att få ut den omedelbart.

Ditt namn och personnummer och vårdgivarens namn och tjänsteställe skall framgå av jounalkopia.

Avsikten är naturligtvis att med hjälp av dessa kopior göra en anmälan till Socialstyrelsen.

Hur detta skall göras och vem som skall sammanställa materialet får avgöras längre fram.

Förfrågningar kan göras till

Helena Hesselmark, Kitabu på KiF

På mail

hesselmark@gmail.com

skriv Socialstyrelsen på ämnesraden

Helena hesselmark

kitabu
0

Det kunde förmodligen stimulera de tveksamma om vi som tänker begära journalutdrag skriver det här.

Jag har redan ringt och beställt journalkopia av den dietist jag träffade och som var negativ till LCHF -

Hon sa: Jag skulle aldrig rekommendera LCHF till någon diabetiker!

Helena Hesselmark

fenixthebasketcase
0

Jag hade gärna hjälpt till, men har "tyvärr" inte diabetes..

kitabu
0

Det är inte en fråga om att hjälpa någon. Det är en fråga om att stadfästa att LCHF är en kost lika berättigad som tallriksmodellen.

Beslutet som vi skall stödja oss på avsåg övervikt och diabetes typ 2.

fenixthebasketcase
0

Jag visste inte hur jag skulle formulera mig men jag ändrar då.

"Jag hade gärnat medverkat, men har inte diabetes."

nobban7
0

Hade gärna medverkat men har aldrig varit till dietist

Emea67
0

Hade också gärna medverkat men inte tagit upp LCHF med dietist när jag var där, det var under 2007 tror jag, och jag var bara inne i förskedet på LCHF då.

Hoppas att de kommer flera som vill medverka!

Lycka till!

nenna31
0

Mycket bra intiativ……Flört

Har inte haft kontakt med dietist….det fanns ingen att tillgå när jag fågade efter hjälp….!!!hittade min väg själv via internet…har ännu inte meddelat min läkare men min sjukgymnast var mycket positiv till min kost……Glad