Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1399 ggr
annica80
0

dum idé med hallonshake?

måste bara fråga..

tänkte göra mig en shake idag på grädde o hallon o smaska på ikväll men när jag pratade me mannen som kollade innehållet så va kh nästan 15 %! kan ja ta liiiiiiite iaf? eller är det en dum idé eftersom ja knappt hållt på i en vecka?

flikkan77
0

Det beror ju lite på hur nogräknad du är när det gäller kolhydrater och du kanske inte tar 100 gram hallon i shaken.

Jag hade kunnat tänka mig kanske 20 gram hallon och sen grädde på det då. Grädde innehåller ju också en del kolhydrater så jag kan inte äta för mycket av det heller…

Det är lite invecklat tills man hittat sin egen nivå, ialla fall har jag tyckt det. Flört

"You just have to belive…"

annica80
0

blä… blir skogstokig.. har aldrig räknat o petat mig innan… känns helt främmande! MEn jag kommer ta den ikväll! om ja inte petar imig resten av äggmjölken innan …. Obestämd

MimLan
0

Räkna antalet kolhydrater istället om du skall vara strikt.

Och tänk på att du inte behöver lassa på flera dl grädde, det mättar rätt bra på långt mindre mängd jämfört med vanlig shake.

Och flippa inte ut över några siffror. Det behövs inte så mycket hallon för att det skall bli en schyst shake.

annica80
0

aaah ja just det! ibland tröttnar ja på mig själv :-D

år 13 kh på en dag otroligt mkt ?

MimLan
0

Nej.

monsunrain
0

Under 20 kolias om dagen är helt ok =)

monsunrain
0

kolisar…..

[Pennylane1]
0

menar du 15 % kolisar eller 15 gram?

annica80
0

15 gram

[Pennylane1]
0

det är ju lite mycket för en shake, fast det beror ju på varför du äter LCHF, om du vill gå ner kan det bli lite svårt, det blir väldigt strikt resten av dagen.