Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2917 ggr
[iovis]
0

Södertälje

Pga arbetet tillbringar jag dagarna i Södertälje.

Är det någon som har ett bra tips på lunchställe? Har tröttnat på Grekiska kolgrillen och salladsbarer. Hittade Kringlans restaurang idag, de hade en specialare, entrecote med bea. Bad om att få utan potatis och det var inga problem. Smaskigt men 89 pix kostade det, och det är inget jag vill äta eller betala för varje dag.

odezza
0

Hallå, finns det någon som känner till Södertälje, som kan svara? Glad

"still lost in space and time"

BalticJohan
0

Äter aldrig (sällan) i Södertälje - men kan tipsa om ICA-butiken i Östertälje som säljer smör från Åland - det kostar hälften jämfört mot det svenska.

Och kvaliten är utmärkt!

Jag brukar köpa på mig några kilon när jag passerar Södertälje och stoppa i frysen.

[iovis]
0

Jaha!!?? Wow, vad kan det bero på? Får nog ta en långpromenad dit och sen ta tåget vidare hem sen.

[iovis]
0

Puut. Någon? Förvånad

Dora
0

HÄR ÄR JAG, Flört

Dora från Södertälje/Östertälje

Hos mig kan du handla ekologisk kokosfett, ring gärna om du är intresserad.

Du hittar mig på www.dorimax.se

Dora
0

Vi har en massa restauranger men inte många har LCHF mat.

Jag jobbar ibland på Hagabergs kursgårds kök, och där har vi en otroligt fin salladsbuffé och dagens kött o fisk. Men just nu är Sommarstängt.

Ett tips:

Vi brukar äta Kebab på fläskkaré med sallad. Detta är ganska bra LCHF mat. Kostar runt 60kr och man får en stor portion.

Du hittar restaurangen bakom Kringlan huset, men lite längre upp på gatan där bussarna går. Mitt e mot Arbetsförmedlingen.

Sedan finns en till, början av "gågatan" tvärs över Scandic, nära centralen.

[iovis]
0

Tack Dora! De brukar få besök av mig rätt ofta. men var äter man när man inte vill äta sallad och kebab. Synd att det inte finns mer alternativ, tycker jag.